Instagram, una dintre aplicațiile care te „spionează” cel mai mult

Studiul realizat de compania de stocare în cloud numită pCloud a descoperit că 79% dintre datele personale ale utilizatorilor aplicației Instagram sunt colectate și distribuite cu alte companii, inclusiv locația, contactele pe care le ai, datele conturilor bancare și istoricul de căutare.

„Fiecare informație pe care i-o oferi companiei atunci când o folosești poate să fie analizată și distribuită pentru a servi interesului aplicației. Totul, de la istoricul de căutare, la locația ta, datele bancare, contactele tale și inclusiv date despre corpul tău, precum cele colectate de aplicațiile de fitness, pot să fie valorizate de aplicații care le folosesc și le vând”, a explicat Ivan Dimitrov, manager la pCloud, compania care a realizat studiul.

Conform unui articol publicat de The Independent, lunar, Instagram are peste un miliard de utilizatori activi, ceea ce o face un centru imens de răspândire a datelor utilizatorilor săi.
Pe locul doi în topul companiilor care se hrănesc de pe urma datelor tale personale este Facebook, compania care deține Instagram. Facebook le-a oferit altor companii datele a mai bine de jumătate dintre utilizatorii săi.

În top mai este aplicația UberEats, LinkedIn, YouTube, dar și Duolingo.

La coada listei, în rândul companiilor care au cea mai multă grijă de datele tale sunt entități precum Signal, Telegram, dar și Netflix.

Citeste si:
Confuzia care i-a adus unei companii sute de milioane de dolari
Confuzia care i-a adus sute...

Normele instalate de compania Apple forțează companiile de tehnologie să explice exact cum colectează datele utilizatorilor. Recent, Google a arătat faptul că colectează și folosește locația utilizatorilor, istoricul de browser, date audio, dar și informații financiare.

Sursa foto: Shutterstock
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri