În mediul de afaceri, felul în care te înfățișezi te reprezintă. De la rutina zilnică la birou, până la întâlnirile cu clienţii şi partenerii de business, eticheta personală este cea mai bună carte de vizită a activităţii tale.

Înainte de a-ţi descoperi ideile şi abilităţile, oamenii te observă şi te analizează. Asigură-te că porneşti cu un avans considerabil de încredere de îndată ce intri în încăpere. Iată câteva sfaturi!

Ţinuta corespunzătoare

Codul vestimentar profesional trebuie respectat în întâlnirile de afaceri. Interviul de angajare este primul mare examen din acest punct de vedere. Dar lucrurile nu se încheie în acest punct. Pe măsură ce avansezi în mediul de afaceri, va trebui să te îngrijeşti şi mai mult de aspectul tău.

Ţine cont, în primul rând, de specificul întâlnirii. Trendurile vestimentare au evoluat atât de mult încât stilul office acoperă absolut toate gusturile. Dacă ai avantajul unui corp pe care se aşază foarte bine costumele de serie, alege magazinele care te reprezintă.
În schimb, dacă ai neajunsuri din acest punct de vedere, apelează la croieli dedicate, realizate după propriul calapod. În cazul în care întâlnirea de afaceri este doar un mic dejun sau un prânz lejer şi ştii că partenerii vor fi îmbrăcaţi casual, atunci abordează același stil pentru a nu-i stânjeni cu o ținută prea elegantă.

Zâmbetul

Expresia feţei este esenţială pentru reuşita unei întâlniri. Indiferent că vorbim de o situaţie destinsă sau de un moment de tensiune, un zâmbet poate relaxa atmosfera. Din păcate, nu toată lumea are privilegiul de a se naşte cu o dantură strălucitoare de Hollywood.
Acest aspect nu ţine neapărat de igiena personală, ci de particularităţile fiecărei persoane. Partea bună este că micile imperfecţiuni pot fi corectate cu faţetele dentare E-max, care îţi oferă un aspect estetic remarcabil şi natural.

Părul

Atât pentru femei, cât şi pentru bărbaţi, părul necesită o îngrijire deosebită. Încrederea pe care ţi-o oferă oamenii poate avea de suferit dacă îți neglijezi podoaba capilară. Spălat, pieptănat, tuns, vopsit, coafat – toate aceste gesturi trebuie să-şi găsească loc în agenda ta plină.

Dacă eşti bărbat şi porţi barbă, este important să o îngrijești apelând la produsele potrivite. Creşterea şi îngrijirea bărbii necesită un efort considerabil şi constant. Dacă nu eşti dispus să-l depui, atunci te sfătuim să rămâi la bărbieritul zilnic.

Machiajul

Tipul de machiaj pe care îl porţi ar trebui să te reprezinte şi să te definească. Alege numai produse de calitate, care îţi protejează tenul, buzele şi ochii şi experimentează până ajungi la acel tip de machiaj care îţi pune cel mai bine în valoare trăsăturile.
Nu strică niciodată să apelezi la sfatul unui profesionist. O regulă de bază este să nu aplici prea mult machiaj pentru o întâlnire de afaceri. Genele false, nenatural de lungi, fardul de pleoape întunecat sau prea multă loţiune bronzantă sunt de evitat.
În întâlnirile de afaceri, singurul rol al machiajului este de a-ţi îmbunătăţi aspectul natural. În plus, pentru a-l ţine în permanenţă sub control şi a evita accidentele estetice, poți păstra în permanenţă la îndemână o oglindă.

Atenţie la accesorii

Nici în privinţa accesoriilor excesul nu este de dorit. O pereche de ochelari eleganţi te ajută nu doar să vezi, ci şi să arăţi foarte bine, iar preţiozitatea unui colier nu ţine neapărat de dimensiuni, ci de calitatea materialelor. Colierele simple asortate cu cercei sunt suficiente pentru o întâlnire business. În ceea ce priveşte telefonul mobil, acesta poate deveni un accesoriu fashion dacă îl personalizezi corespunzător.

În mediul de afaceri, aspectul fizic nu îţi garantează succesul. Îţi oferă însă acea doză de încredere de care ai nevoie. În plus, atenția pe care o acorzi îngrijirii personale reprezintă o garanţie pentru colaboratori şi parteneri că eşti o persoană atentă la detalii.

Sursa foto: Pixabay.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri