Dezinformarea de pe TikTok a atins niveluri alarmante, cu atât mai mult cu cât aplicaţia este tot mai utilizată de adolescenţi ca motor de căutare, arată un studiu publicat de societatea NewsGuard, informează AFP, citată de Agerpres.

Organizaţia a întreprins la începutul lunii septembrie cercetări asupra mai multor probleme de actualitate, de la invadarea Ucrainei de către Rusia până la vaccinurile împotriva COVID-19, şi a determinat că 20% dintre conţinuturile video obţinute în rezultate conţineau informaţii false sau înşelătoare.

NewsGuard menţionează în acest sens un conţinut video în care o tânără femeie îşi face publică reţeta pentru "un remediu care poate vindeca tot", hidroxiclorochina, un tratament controversat care s-a dovedit ineficient împotriva COVID.

Potrivit NewsGuard, "toxicitatea TikTok constituie deja un pericol important, întrucât căutări pe Google sugerează că TikTok este din ce în ce mai utilizat de către tineri (...) pentru a găsi informaţii".

"În 2021, TikTok a depăşit Google ca cel mai popular site web din lume, după Cloudflare", o companie specializată în infrastructură şi servicii pe internet, adaugă NewsGuard, specializat în instrumente de evaluare a site-urilor de informaţii.

Cercetătorii de la NewsGuard susţin că până şi rezultatele de căutare care nu conţin dezinformare "sunt adesea mai dezbinatoare decât cele de pe Google". Ei citează cuvinte jignitoare din numeroase conţinuturi video cu privire la alegerile americane.

"Regulamentul nostru prevede în mod clar că noi nu permitem dezinformarea nocivă, inclusiv dezinformarea medicală, şi vom retrage de pe platformă conţinuturile care conţin astfel de dezinformări", a reacţionat un purtător de cuvânt al TikTok.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri