Energia consumată între 2016 şi 2021 pentru producţia de bitcoin, cea mai importantă criptomonedă, a avut un impact asupra mediului comparabil cu cel al producţiei de carne de vită şi de nouă ori mai mare decât cel al extracţiei de aur, potrivit cercetătorilor de la Universitatea din New Mexico, transmite AFP, scrie Agerpres.

Autorii au calculat costul climatic al minării de Bitcoin în raport cu preţul mediu de piaţă şi l-au comparat cu cel al altor materii prime precum ţiţei, aur sau carne de vită. Între 2016 şi 2021, fiecare dolar de bitcoin produs a generat, în medie, pagube asupra mediului de 35 de cenţi. Comparativ, pagubele produse mediului pentru producţia echivalentului unui dolar de carne de vită sunt de 33 de cenţi iar în cazul aurului sunt de 4 cenţi.

"Rezultatele arată că producţia de bitcoin ridică probleme serioase de sustenabilitate", subliniază principalul autor al studiului, Benjamin Jones. Acesta a mai spus că producţia de bitcoin este din ce în ce mai nefastă pentru mediu de-a lungul timpului. În 2021, pentru minarea unui bitcoin au fost emise 113 tone de CO2, de 126 de ori mai mult decât în 2016.

Plecând de la o bază de calcul de 100 de dolari pentru fiecare tonă de CO2, studiul estimează că valoarea economică a pagubelor produse de minarea unui singur bitcoin a fost de 11.314 dolari, în timp ce pagubele produse de toate monedele bitcoin minate între 2016 şi 2021 ar putea să se ridice la 12 miliarde de dolari.

Retail jobs

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri F