Senatul a adoptat, pe 23 octombrie, în plen, proiectul legii privind carnea şi produsele din carne, prin care se interzice comercializarea pe piaţa internă a cărnii sintetice obţinute în laborator din celule animale, conform Agerpres. Camera deputaților este, în acest caz, cea decizională.

Propunerea legislativă, iniţiată de un grup de parlamentari PSD, are ca obiect de reglementare crearea cadrului legal privitor la denumirea produselor, prezentarea, etichetarea şi comercializarea produselor din carne, "urmărindu-se sănătatea populaţiei, respectarea condiţiilor de igienă şi informarea corectă a consumatorilor", după cum se menţionează în raportul comisiei de specialitate.

"Prin sintagma 'Produs românesc' din carne se înţelege carnea şi produsele din carne rezultate din carcasele provenite 100% din fermele din România. Este interzisă inscripţionarea la raft şi pe eticheta cărnii şi a produselor din carne a sintagmei 'Produs românesc' şi a culorilor drapelului naţional dacă nu sunt respectate prevederile alin. (1)", prevede proiectul.

Actul normativ mai stipulează că eticheta va cuprinde codul QR şi preţul de achiziţie în cazul produselor atât din piaţa internă, cât şi din piaţa externă, se mai arată în proiectul iniţiat de parlamentari PSD.

Potrivit proiectului, "comercializarea cărnii sintetice obţinute în laborator din celulele de la animale este interzisă pe piaţa internă. Prevederile alin. (l) se aplică şi produselor culinare din alimentaţia publică la prepararea cărora s-a utilizat carnea sintetică". Comercializarea cărnii sintetice se sancţionează cu amendă de la 200.000 lei la 300.000 lei. Propunerea legislativă va fi dezbătută de Camera Deputaţilor, for decizional în acest caz.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri