Transporta zilnic circa 30 de copii spre si dinspre scoala, are patru masini speciale, soferul comunica in permanenta cu parintii si vrea dublarea veniturilor pe anul in curs – vezi ce inseamna un business de taximetrie dedicat copiilor.
Manuel Bajescu (foto, 41 ani) a lansat firma KidsTaxi in februarie 2010 dupa o investitie initiala de aproximativ 20.000 euro.

Compania lucreaza pe baza de abonamente lunare sau cu programari prealabile – copiii sunt preluati din locul specificat de masinile firmei, dusi la locul de destinatie (cel mai adesea scoala, sau evenimente - petreceri/zile de nastere) si predati persoanei specificate de parinte.

Firma a fost lansata dintr-o nevoie personala, spune Bajescu. "Am un copil de 12 ani si m-am confruntat, din cauza putinului timp liber, cu probleme practice - cine il duce la scoala, cine il aduce? La fel, am discutat si cu vecini si prieteni, si ei au probleme similare. Desi sunt de profesie IT-ist, am facut si un MBA, mi s-a parut un business de viitor", spune el. Bajescu a fost general manager la firma de solutii ID Labelon Romania, anterior fiind IT support manager la Ipsos Interactive Services.

El concureaza cu taximetristii traditionali dar si cu vecini sau prieteni cu mai mult timp care "vor sa faca un ban in plus" prin astfel de activitati.

“Din cate cunosc pana in prezent suntem singura companie specializata in transportul de copii pe baza de abonament. Concuram cu taximetristii care au intelegeri cu parintii pentru acest transport, cu unele persoane care mai «fac un ban in plus» si vorbeste cu 1 vecin sau 2 sa ii duca si sa ii aduca de la scoala”, spune pentru wall-street.ro seful firmei Mycroft System, care detine KidsTaxi.

Serviciul, dupa cum ii spune si numele, este destinat in exclusivitate pentru copii. Personalul este pregatit si testat psihologic in vederea interactionarii cu copii iar masinile, verificate periodic, sunt dotate cu CD-uri cu povesti si reviste pentru copii. In alegerea personalului se tine cont daca acestia au copii si de experienta in conducerea autoturismului. “In prezent avem patru masini si, zilnic, transportam aproximativ 30 de copii”, spune seful firmei.

“In prezent lucram pe baza de abonamente si costul acestor abonamente este in functie de frecventa si distanta solicitata. In general costul pe km este aproximativ la fel ca la alt serviciu de taxi”, mai spune Bajescu.

O alta diferenta fata de cursele normale de taxi este faptul ca firma incheie contracte cu parintii pentru care lucreaza si un acord prin care acestia isi dau consimtamantul pentru transportul copiilor pe traseele solicitate. De asemenea, fiecare masina este echipata cu telefon mobil iar soferul comunica in permanenta cu parintii sau dispeceratul firmei.

In primul an de activitate veniturile nu au fost ridicate – circa 15.000 euro. Pentru 2011 compania estimeaza insa dublarea acestei sume, la 30.000 euro, bazat pe contractele deja incheiate si pe cresterea vizibilitatii pe piata.

Principalele dificultati cu care se confrunta firma sunt gasirea clientilor pe o aproximativ aceeasi ruta, acoperirea intregului oras Bucuresti cu trasee precum si fluctuatia pretului la combustibil. Seful firmei ar descrie ecosistemul de taximetrie din Bucuresti ca fiind unul “aglomerat”.

“Fiind un business bazat pe o infrastructura auto, este nevoie de un buget de investii pentru inceput mai mare. Bugetul optim pentru un astfel de business ar fi undeva la 50.000 euro, pentru inceput”, considera Manuel Bajescu.

Exceptand KidsTaxi, Mycroft System este si partener SugarCRM in Romania, companie ce are ca obiect de activitate furnizarea de solutii CRM si Business Intelligence.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri