9 Mai 2011
8 startup-uri geniale lansate prea devreme
Exista o zicala care spune ca “a fi prea devreme este la fel cu a gresi”. Si este adevarat – sau cel putin in cazul unor start-up-uri care, desi foarte bune, s-au lansat “inainte de vremea lor”. Aveau tot ce le trebuia insa piata nu era pregatita sa le primeasca, scrie BusinessInsider.com. Vezi cateva dintre acestea.
SixDegrees.com ar fi putut fi Facebook-ul din ziua de azi
Initial a avut o crestere buna, insa oamenii nu erau inca pregatiti la acea data sa socializeze pe astfel de retele, scrie Businessinsider.com.
Sursa foto: SixDegrees.com
AskJeevs avea multe caracteristici care au facut din Google un gigant
Unica problema? Tehnologia nu era atat de performanta in 1996.
Sursa foto: Ask.com
Webvan, serviciu online de comandat mancare
In 2001 a intrat insa in faliment – nu foarte multi oameni apreciau comenzile online la mezeluri.
Compania a investit un miliard de dolari in depozite si servere Sun, dar se pare ca a avut o gandirea prea futurista.
Dar, In prezent, companii care “au furat” ideea, cum este FreshDirect.com, au succes pe piata.
Sursa foto: Webvan.com
Pets.com ar fi putut fi un proiect excelent
Piata de livrari de produse pentru animale de casa este in prezent de cateva miliarde de dolari si se potriveste bine cu segmentul de comert electronic.
Pets.com a esuat insa deoarece a inceput la varful “crizei dot-com”.
Sursa foto: Wikipedia
Dodgeball, social networking mobil - inainte ca oamenilor sa le pese
Fara terminale iPhone inseamna ca orice mesaj trebuia sa fie scris, ceea ce nu este foarte prietenos. Fara Facebook insemna ca oamenii nu intelegeau cu adevarat de ce ar vrea sa primeasca continuu mesaje despre ce fac prietenii lor.
Dodgeball 2.0 se numeste Foursquare, si are un succes enorm.
Sursa foto: Wikipedia
GO Corporation a fost inaintasul Palm si chiar iPhone si iPad
A fost un predecesor al Palm Pilot si, sub multe aspecte, si un inaintas al dispozitivelor similare cu iPhone si iPad. Doar ca s-a lansat prea devreme, firma infiintandu-se in 1987.
LetsBuyIt.com a fost GroupOn. Fara factorul de succes
Pentru ca un astfel de business sa functioneze era nevoie de un numar minim de oameni online, un numar minim de businessuri online si un numar minim de persoane dispuse sa plateasca pentru produse.
Deci nimeni nu a auzit de LetsBuyIt, iar GroupOn a devenit compania cu cea mai rapida crestere din istorie.
Sursa foto: letsbuyit.com
LoudCloud facea cloud computing cand oamenii erau inca "cu capul in nori"
Piata era insa prea mica si compania a fost nevoita sa isi schimbe numele in Opsware si sa ofere servicii de centre de date.
Sursa foto: Wikipedia.com