29 August 2011

EXCLUSIV, din Top Time: Cum sa te iei la tranta cu Google si Facebook



Cum sa pui la punct un business de succes international, cum sa ai rabdare aproape infinita, sa suporti esecuri si sa fii “one man show” pe online, cum sa te iei la tranta cu giganti precum Google sau Facebook si sa ajungi in Top 50 cele mai bune start-up-uri din 2011, in TIME? Wall-Street.ro a discutat cu trei manageri de start-up-uri de succes, ei oferind informatii si sfaturi internationale pentru antreprenori romani.

SummerTomato.com - Stiinta blogului sanatos

Blogul SummerTomato.com al Daryei Pino (foto), persoana ce detine un doctorat in neurologie si autoare de articole nutritionale in ziare si reviste precum Edible San Francisco, The Huffington Post sau Synapse, "ajuta oamenii sa manance sanatos, cu placere si fara greutate", scrie TIME.

Blogul abunda de fotografii din piete de pe mapamond, retete “de-ti lasa gura apa”, raspunsuri la intrebari ale cititorilor precum si link-uri utile cu recomandari de pe Web. Stilul Daryei Pino este unul deschis, fiind placut sa cititi – de exemplu, chiar daca va plac bananele, merita sa cititi articolul care explica de ce ea le evita.

Darya Pino mai are un doctorat in biologie moleculara, are 31 de ani si locuieste in San Francisco. Ea a inceput proiectul in 2009.

“Am inceput proiectul intrucat voiam o schimbare de cariera catre mancare si sanatate, de la neurologie, si a scrie parea un pas logic. Habar nu aveam cand am inceput proiectul ce va deveni, imi doream doar o modalitate mai buna de a ma conecta cu cititorii, mai eficient decat prin intermediul ziarelor la care scriam. Din experienta mea, stiam ca oamenii cauta foarte multe informatii despre cum sa manance sanatos si placut, asa ca nu am intrat chiar pe un teren necunoscut”, povesteste Pino.


Proust.com - Cum ar arata Facebook ca o retea de autobiografie?

Ce ar fi daca Facebook ar fi mai putin un “jurnal zilnic” si mai mult o autobiografie? Ar putea semana cu Proust, un site lansat la inceputul lui 2010 si care iti permite sa inregistrezi si sa impartasesti intr-o multitudine de formate experientele proprii de viata. Proust iti pune intrebari de genul “Cum ai relatat parintilor tai vestea ca te vei insura?” sau “Cum arata primul tau sef?”. Tu poti raspunde prin cuvinte, fotografii si video si poti alege daca sunt facute publice sau nu. Incet-incet, iti reconstruiesti istoria intregii vieti – si daca prietenii si familia ta fac la fel, ai fi surprins sa aflii cat de putine stii despre cei apropiati tie.

Se pare ca proiectul a impresionat pe cei de la TIME, ei incluzandu-l in cele mai bune 50 de start-up-uri din 2011.

“Am inceput proiectul Proust impreuna cu Jason Fotinatos, CTO, in februarie 2010, deoarece am simtit ca, in ciuda tuturor instrumentelor de sharing de pe web, ceva inca lipsea – un loc unde sa iti impartasesti povestea vietii, amintirile”, povesteste pentru Wall-Street.ro Tom Cortese, CEO al Proust. (foto)


DuckDuckGo.com, sau cum sa te iei la tranta cu Google de unul singur

Unele dintre cele mai mari companii cu activitati Web din lume au incercat sa concureze cu Google, si au esuat. DuckDuckGo, pe de alta parte, este o firma cu un singur om si a iesit pe piata cu una dintre cele mai interesante alternative la Google de pana in prezent, scriu cei de la TIME.

Proiectul nu implica harti, e-mail, rezultate in timp real sau social networking. "Este doar un motor de cautare simplu, puternic, cu un sistem de protejare a vietii private bine pus la punct", conform TIME.

DuckDuckGo a fost lansat si este intretinut de o singura persoana, Gabriel Weinberg, nascut in Washington, de 32 de ani, un antreprenor cu multe proiecte lansate de-a lungul timpului – unele esuate, altele, precum NamesDatabase, fiind un succes. Weinberg a vandut pe aceasta din urma catre Classmates.com in 2006. Weinberg este absolvent si masterand in fizica si tehnologie. Tot el a vandut in 2011 si proiectul Notehall.com.

Despre DuckDuckGo.com au scris atat TIME cat si alte publicatii importante precum CNN, USA Today sau The New York Times. Cum a reusit un singur om sa devina concurent cu Google, pastrand, evident, proportiile?

“Am incercat sa ma axez pe lucrurile pe care Google, din diferite motive tehnice, nu a dorit sa le realizeze. Acestea au fost patru, pana in prezent: 1) rezultate “mai curate” fata de cele traditionale; 2) banarea multor site-uri inutile; 3) un cod de protejare a vietii private real si bine pus la punct; 4) mult mai putina aglomeratie”, spune Gabriel Weinberg pentru Wall-Street.ro. Prin bifarea acestor “scapari” ale Google, antreprenorul american a reusit sa acopere o nisa de care, considera el, era nevoie.




Citeste si