2 Aprilie 2012

CARTEA SAPTAMANII: Blink - Cum sa iei decizii bune in 2 secunde [VIDEO]



Construim BIBLIOTECA ANTREPRENORULUI ROMAN: in fiecare miercuri, de la ora 12, invitatii emisiunii Start-up Wall-Street, transmisa in direct la Radio Lynx si pe Wall-Street.ro, propun cate o carte pe care orice antreprenor trebuie sa o citeasca.

„Blink” – „(S)clipirea", de Malcolm Gladwell – o carte despre intuitie, despre inconstient. „Este vorba despre intuitia care apare inainte de luarea unei decizii, de un moment blink („to blink" in engleza inseamna „a clipi", n.r.) in care luam o decizie. Recomand aceasta carte pentru ca are multe povestiri, istorii despre cum se iau deciziii bune”, a spus Rucsandra Hurezeanu, in cadrul emisiunii Start-Up Wall-Street.

In The Tipping Point, Malcolm Gladwell a redefinit felul in care percepem lumea exterioara.

In Blink, el revolutioneaza felul in care intelegem lumea interioara. Pornind de la studii de ultima ora din domeniul neurostiintei si al psihologiei pentru a demonstra ca diferenta dintre o decizie buna si una gresita nu sta atat in volumul de informatii cu care lucram, cat in capacitatea de a ne concentra asupra unor detalii esentiale, Gladwell ne invata cum putem lua decizii mai bune - acasa, la birou si in viata de zi cu zi.

"Malcolm Gladwell ajunge repede pe lista autorilor preferati si acolo iti va ramane in urmatorii ani, caci sigur va mai scrie carti actuale, sau, daca nu, cel putin mai sunt lucrari inca netraduse in limba romana. E unul dintre acei tineri autori cu radacini in jurnalism care scriu nu doar pentru carieristii din marketing, cat mai ales pentru managerii care cauta o evolutie profesionala sanatoasa.

In cele doua titluri ale sale pe care le-am citit – “Exceptionalii - povestea succesului” si “The Tipping Point” (ambele traduse de Editura Publica)." Citeste mai multe despre cartile lui Malcolm Gladwell in articolul Tu ce faci ca sa fii exceptional?

Rucsandra Hurezeanu: 3 sfaturi catre (viitorii) antreprenori

„E bine sa avem planuri atat optimiste, cat si pesimiste. Inca de la inceput trebuie sa faci o proiectie de cash-flow (lichiditati), pe mai multe scenarii. Banii nu vin imediat, te poti astepta sa nu ai asa de multi clienti la inceput".

„Pe masura ce business-ul creste, e important sa delegi, sa le fixezi celor cu care lucrezi obiective, pentru ca altfel risti sa refaci tu totul".

„Mergi la conferinte si seminarii, sunt un bun prilej pentru networking".



Citeste si