Business de familie: trei frati vor sa dezvolte un lant de brioserii
Cea care a venit cu ideea este Stefania Oancea, mezina familiei, care anul trecut, dupa ce a nascut, si-a dorit sa faca tot ce nu avea timp in timp ce era angajata.
“Voiam sa recuperez tot timpul pierdut, sa fac tot ce inainte nu aveam timp. Am inceput sa gatesc si sa fac foarte multe dulciuri. La un moment dat, am imprumutat o reteta de cup cake cu morcov de la o vecina si m-a frapat ideea pentru ca nu mai mancasem prajituri cu morcov”, a explicat pentru Wall-Street.ro, Stefania Oancea (27 de ani), una dintre cei trei cofondatori ai brioseriei Stephany’s.
A incercat si alte retele si in scurt timp si-a dat seama ca in Romania exista foarte mult loc pentru deschiderea de magazine specializate in comercializarea de briose. Le-a propus ideea fratilor ei, Luminita Serban (38 de ani) si Adrian Mateescu (36 de ani), cei care detin de altfel si Arenele Lasermaxx, compania care a lansat arene de laser tag in centrul comercial City Mall si ulterior in Afi Palace Cotroceni.
Cel mai dificil a fost gasirea unui loc potrivit pentru brioserie. Iar cautarile i-au adus pe cei trei cofondatori aproape de Calea Dorobanti.
“Aici este o zona cu oameni emancipati, sofisticati, deschisi la nou, care cauta lucruri frumoase, pe care le-au intalnit in calatorii, altele in afara de ecler si fata de lucrurile cu care am fost obisnuiti in copilarie. Briosele sunt o industrie uriasa in SUA, vorbim de milioane de dolari pentru un singur lant de astfel de magazine”, afirma antreprenoarea.
O alta parte dificila a fost crearea retetelor, insa acest lucru a ramas in grija unui patiser. Iar acum la aproape trei luni de la lansare, cei de la Stephany’s au aproape 20 de versiuni diferite de briose in vitrina. Cel mai nou produs este unul creat special pentru inceputul scolii si denumit “Back to
Pretul brioselor este intre 6,5 si 12 lei.
Ea nu a oferit date despre vanzarile care au fost inregistrate pana acum, dar spune ca acestea sunt la nivelul estimarilor facute inainte de deschidere.
“Businessul merge bine, iar, acum, pentru noi este important cum ne-au perceput oamenii produsul, ca avem deja clienti fideli. Numarul lor variaza de la zi la zi. De exemplu, intr-o zi de duminica in care afara sunt 40 de grade vanzarile sunt minime. Incasarile maxime s-au inregistrat in zile de sarbatoare, in weekenduri in care am avut comenzi de torturi de cupcakes pentru nunti sau evenimente”, mai spune cofondatoarea Stephany’s – The Cupcake Company. Cautam in permanenta locatii Managerul nu a oferit date nici despre cifra de afaceri pe care compania ar putea sa o raporteze la finalul anului, insa a afirmat ca spera ca pana la sfarsitul lui decembrie businessul sa fie pe profit.
In aceasta afacere sunt implicati sapte oameni, dintre patru sunt angajati, iar restul sunt cofondatorii companiei.
Iar, daca acum au doar un spatiu micut de cateva zeci de metri patrati intr-o zona exclusivista, cei trei frati isi doresc sa isi extinda businessul, mai exact sa aiba un lant de brioserii.
“Cautam in permanenta locatii noi, orice antreprenor este asa…mereu atent. Ne intereseaza si locatii stradale si in mall-uri. Investitiile vor fi mai mici pentru ca laboratorul il avem deja la magazinul pe care l-am deschis si probabil celelalte locatii nu vor avea terase. Dar realitatea ne va oferi raspunsul. Nu ne grabim”.