4 Octombrie 2012

O pasiune devenita business: cati bani scoate un fost angajat Asesoft dintr-un hobby [VIDEO]



Alexandru Moise, fost product manager la Asesoft, a lansat in luna mai alaturi de Alexandru Dragan, fost jurnalist, Sarto Made to measure, un concept boutique masculin, urmandu-si astfel o pasiune veche de 10 ani. Alexandru Moise a povestit in cadrul emisiunii Start-Up Wall-Street cum si-a transformat pasiunea pentru moda in business si la ce incasari se asteapta.

Start-Up Wall-Street este un talk-show transmis in direct care se adreseaza antreprenorilor si celor ce doresc sa inceapa un proiect pe cont propriu. Moderatorul emisiunii este Claudiu Vrinceanu, redactor sef Wall-Street.ro.

Ideea noului business a pornit de la pasiunea pentru vestimentatia masculina a lui Alexandru Moise si Alexandru Dragan, fondatorii si consilierii vestimentari Sarto. Impresionati de cultura vestimentara a Italiei, ei au studiat modele de afaceri ale croitoriilor italiene si au beneficiat de un internship de patru luni intr-un atelier de croitorie cu traditie din Milano, sartoria Zanella.

Inainte de a incepe acest business, Moise a fost product manager in cadrul Asesoft, unde a lucrat timp de 4 ani. A renuntat insa la statutul de angajat pentru a-si urma pasiunea, moda. De 10-11 ani studiaza teoria, arta si regulile vestimentatiei masculine, iar de 2 ani a inceput sa studieze in detaliu domeniul vestimentatie la comanda si ca model de business.

In prezent, showroom-ul, in care pana acum s-au investit circa 40.000-45.000 euro, are 5 angajati, incluzandu-i pe cei doi actionari, insa pe termen mediu si lung, Moise are planuri mari.

Astfel, antreprenorul se gandeste deja la deschiderea unor noi showroom-uri in alte orase mari din tara, cum ar fi Timisoara sau Cluj, dar si la extinderea in straintate, intr-un orizont de timp mai lung.

Pana la extindere, insa, showroom-ul deja deschis in Bucuresti va mai atrage pana la finalul anului investitii de pana la 20.000 euro.

Investitia de pana acum in showroom a venit din fonduri proprii, insa desi ca in fiecare business sunt riscuri, Moise este increzator ca afacerea, pentru care mizeaza incasari de 150.000 euro in primul an, va ajunge la break-even intr-un an.

Pe segmentul vestimentatiei la comanda pentru barbati mai activeaza si alti jucatori ca Tudor. Personal Tailor Zenonni sau Alexandru Ciucu.



Citeste si