9 Iulie 2013

Cum pot scapa de somaj cei 75 de milioane de tineri din toata lumea care nu au un loc de munca



Sustinerea IMM-urilor care exista deja, dar si infiintarea unor afaceri proprii de catre tinerii care nu isi gasesc un loc de munca este una dintre cele mai eficiente metode pentru a reduce somajul, conform studiului Avoiding a lost generation, realizat de compania de consultanta si audit financiar EY (anterior cunoscuta ca Ernst & Young) pe 1.500 de antreprenori din tarile G20.

La nivel mondial, 13% dintre tineri, adica 75 de milioane de persoane, sunt someri iar multi sunt angajati sub nivelul lor de pregatire, conform datelor Organizatiei Mondiale a Muncii.

„Somajul in randurile tinerilor afecteaza cele mai mari economii ale lumii (tarile G20) si, in egala masura, Romania. Mai mult decat atat, se asteapta ca rata somajului in randul tinerilor sa creasca in urmatorii cinci ani. In tarile cele mai afectate, rata somajului in randul tinerilor a depasit chiar 30%. Conform The Economist, rata reala este mult mai mare, estimandu-se ca, la nivel mondial, sunt mai mult de 290 milioane de tineri care nici nu muncesc si nici nu mai studiaza”, arata datele EY.

De asemenea, angajatii IMM-urilor, adica ai companiilor cu mai putin de 250 de angajati, reprezinta, in medie, doua treimi din numarul de salarile din tarile G20, conform raportului Do SMEs create more and better jobs?.

Aceste firme creeaza locuri de munca la o rata dubla comparativ cu companiile foarte mari si sunt mai dispuse sa angajeze persoane aflate in somaj. Cinci lucruri pe care si le doresc tinerii Antreprenorii cred au neaparat nevoie de cinci lucruri pentru activitatea lor, dupa cum reiese din studiul Avoiding a lost generation:

1. Crearea si dezvoltarea mai multor alternative de finantare pentru antreprenori
2. Cresterea eforturilor de mentorat si a sprijinului din partea antreprenorilor cu experienta
3. O toleranta mai mare fata de esec din partea societatii
4. Stimulente foarte clar targetate
5. Reducerea birocratiei si a reglementarilor excesive.

„Pe langa sustinerea antreprenorilor ca motor generator de locuri de munca, cu cat mai multi tineri vor deveni antreprenori, cu atat va fi mai mica rata de somaj in randul tinerilor. Avand in vedere cele doua parghii ce trebuie activate pentru scaderea somajului, ambele bazate pe antreprenori, furnizarea celor mai potrivite instrumente si al celui mai adecvat ajutor antreprenorilor este critica pentru a nu sacrifica noua generatie de tineri”, potrivit EY. Finantarea, cel mai greu obstacol Astfel, finantarea ramane cel mai mare obstacol pentru cei care vor sa isi deschida o afacere, 73% dintre antreprenorii respondenti spunand ca accesul la finantare ramane dificil in tara lor.

Acest lucru este adevarat in mod special pentru companiile care vor sa propuna un nou produs sau serviciu. In acelasi timp, tinerii antreprenori vor sa aiba acces la finantare prin metode non-traditionale, precum crowdfunding-ul. Studiul a aratat ca 49% dintre antreprenori considera ca imbunatatirea accesului la finantarea prin platforme inovatoare va avea cel mai mare impact asupra accelerarii initiativelor antreprenoriale in urmatorii ani.

De asemenea, jumatate dintre tinerii antreprenori care au raspuns chestionarului cred ca guvernele ar trebui sa promoveze antreprenorii ca si creatori de locuri de munca si ca aceasta initiativa ar avea un impact mare in sustinerea antreprenoriatului in tarile G20 in urmatorii 3 ani. 200 de initiative pentru antreprenori in statele G20 „Tinerii antreprenori raporteaza o nevoie urgenta de initiative sustinute de guvern in privinta finantarii si a educatiei. EY a identificat mai mult de 200 de initiative ale guvernelor G20 destinate sprijinirii IMM-urilor. De asemenea, tinerii antreprenori au nevoie pentru a reusi de un mediu mai simplu si prietenos din punctul de vedere al reglementarilor si al mediului fiscal. Mai mult de 53% dintre antreprenorii chestionati considera ca aceasta simplificare ar sustine in mod crucial eforturile lor antreprenoriale », potrivit specialistilor EY.

Studiul "Avoiding a lost generation" s-a bazat pe un chestionar la care au raspuns 1.500 antreprenori, dintre care 1.000 sub 40 de ani, din tarile G20. Lansat la Young Entrepreneurs Alliance Summit de la Moscova, care s-a desfasurat intre 15-17 iunie 2013, acest studiu prefateaza lansarea noii editii EY G20 Entrepreneurs Speak Out Barometer, programata tot pentru acest an.



Citeste si