6 August 2013

Dupa 15 ani intr-o fabrica de avioane a trecut la comert: Odata cu criza nu se mai putea vinde orice si oricum



Vasile Stroe a lucrat timp de 15 ani ca gestionar intr-o fabrica de avioane, iar dupa 1989 a devenit comerciant. A deschis un magazin in comuna Perisoru (Calarasi), iar anul trecut a intrat in reteaua LaDoiPasi, obtinand profit dupa primele luni de functionare.

Din momentul in care a luat decizia de a intra in franciza si pana cand a deschis magazinul au trecut aproximativ doua luni, povesteste Vasile Stroe, 58 de ani.

“Principalele motive pentru care am decis sa intru in retea au fost planul de promovare pus la punct de catre Metro Cash&Carry Romania, care imi permitea sa imi fac afacerea cunoscuta pentru mai multi client”, explica Stroe.

Investitia initiala, in valoare de 20.000 lei, a constat in amenajarea magazinului, inlocuirea anumitor echipamente, pregatirea personalului, achizitionarea unui sistem informatic. Suma a fost amortizata in circa sase luni.

“Cifra a fost influentata de suprafata magazinului si echipamentele pe care le aveam deja in magazin. Sunt bani pe care i-am obtinut din profitul anului precedent”, spune Vasile Stroe.

Magazinul are o suprafata de 90 mp si patru angajati si este amplasat in centrul comunei Perisoru. In zona mai exista cinci magazine, fara sistem de autoservire.

“Este un business profitabil, avand in vedere ca am obtinut profit inca din primele luni de functionare. Odata cu criza, am fost nevoit sa fac o schimbare. Brusc, nu se mai putea vinde orice si oricum, nu mai mergea totul de la sine cum se intampla in anii ‘90”, sustine proprietarul LaDoiPasi.

In medie, in magazin intra 250 de clienti pe zi, valoarea medie a unui bon este de 15 lei. Cele mai comercializate produse sunt legumele, fructele si bauturile racoritoare.

Anul trecut magazinul LaDoiPasi a rulat afaceri de 1,6 mil. lei, pentru 2013 proprietarul estimand un avans de 30%.

Retailerul german METRO Cash&Carry Romania a ajuns la o retea de 615 de magazine sub brandul "LaDoiPasi", concept lansat pe piata locala in luna martie 2012 si care se adreseaza micilor comercianti. Formatul LaDoiPasi este prezent de asemenea in Bulgaria, Polonia, Serbia, Ucraina si Rusia.

Metro Cash & Carry Romania, parte a Metro Cash & Carry International, a intrat pe piata romaneasca in octombrie 1996, prin deschiderea primului centru de distributie, in Bucuresti. Reteaua numara in prezent 32 de magazine in 24 de orase. Compania are 5.440 angajati.

Wall-Street.ro va continua sa prezinte in editiile din saptamanile urmatoare povestile de succes ale altor antreprenori romani care au intrat in reteaua LaDoiPasi



Citeste si