1 Iulie 2014

La 12 ani lucra intr-o sera. Acum conduce o afacere cu aranjamente florale care se dubleaza anual



La 12 ani Darius Dadoo avea o colectie simpatica de cactusi si plante de ghiveci. Deja doi ani mai tarziu descoperea florile dintr-o perspectiva profesionala, lucrand in gradina si serele unei florarii. A urmat apoi designul floral si ceea ce initial a fost un job s-a transformat intr-un stil de viata.

In 2011, la doar 22 de ani, Darius Dadoo a fost desemnat cel mai bun florist din Romania. Designerul s-a nascut la Sibiu si tot acolo a pus bazele in 2008 afacerii Maison Dadoo, careia ii dedica in prezent mai mult de 14 ore pe zi.

“A fost un hobby de cand ma stiu, am inceput sa lucrez la 12 ani intr-o sera, plantam si ingrijeam plante de exterior si de interior, apoi a fost o evolutie la design floral/buchete si aranjamente, apoi a fost un job, acum pot spune ca este un stil de viata. Asta fac toata ziua, cel putin 14 ore pe zi”, povesteste Darius Dadoo.

Sursa foto: MirceaCiuca.ro

Business-ul a fost deschis in Sibiu, fiind relocat ulterior in Bucuresti, miscare ce a necesitat o investitie de aproximativ 20.000 de euro, 80% din suma fiind alocata branding-ului si design-ului. “Printre problemele cu care ne-am confruntat la inceput au fost faptul ca eram necunoscuti intr-o piata in continua dezvoltare, tineri si provincialisti. Atu-ul nostru a fost ca am adus ceva nou in piata, nu exista diversitate. Eram in plina criza, dar piata promitea foarte mult, lumea era deschisa la ceva nou, bugetele erau oarecum limitate la acel moment. Clientii erau speriati de bugetele mari pe care la randul lor ceilalti furnizori le-au creat datorita boom-ului din 2006-2009”, explica designerul.

In primul an de functionare a semnat contracte de exclusivitate cu trei locatii importante de evenimente, hoteluri si restaurante. In prezent, Maison Dadoo lucreaza in paralel pe doua segmente – cel al evenimentelor si al clientilor corporate si persoane fizice. “In business-ul nostru este bine sa ai o baza de clienti cat mai mare dat fiind faptul ca domeniul in care activam este ciclic. Avand multi clienti se creeaza dupa un anumit punct o constanta”, spune Darius.

In acest moment, Maison Dadoo este furnizor pentru restaurante precum Casa Doina, companii ca H&M sau L'Oreal, cat si pentru hotelul Howard Johnson din Capitala. Afacerile pentru anul trecut au atins pragul de 320.000 de euro, business-ul dublandu-se de la an la an, in ultima perioada. Pentru moment designerul sustine ca nu are planuri de dezvoltare, in conditiile in care anul trecut au fost realizate cateva investitii intr-un sediu mai mare si un depozit special pentru partea logistica.

In proportie de 95% florile folosite de Maison Dadoo provin din import, in special din Olanda si bursele principale de profil. In atelier lucreaza constant un numar de 7 angajati, afacerea bazandu-se mai mult pe colaboratori, ceea ce face ca echipa sa ajunga si la circa 20 de persoane in perioadele mai aglomerate din an.

Darius Dadoo sustine ca recesiunea nu a impactat business-ul pe care il conduce in mod vizibil. Mai mult, se observa deja o imbunatatire in ceea ce priveste bugetele alocate. “Oamenii sunt mai dispusi sa aloce, mai ales ca o fac pentru ei. Datorita accesului nelimitat la informatie si retelelor de socializare, clientii sunt mult mai deschisi la chestii noi si chiar cer acest lucru, ceea ce pe noi ne ajuta. De asemenea, competitia a devenit mai mare insa din fericire noi ne-am pozitionat deja la un nivel si pe un anumit segment, ceea ce ne ofera o anumita siguranta. Din punct de vedere al sistemului in care lucram, cu siguranta se pot face foarte multe imbunatatiri, insa din pacate oamenii sunt de cele mai multe ori orientati direct spre castiguri, cat mai mari, de aceea pierd din vedere cateva aspecte foarte importante - customer care, branding, fidelizare”, afirma proprietarul Maison Dadoo.



Citeste si