Una din cinci firme a realizat in perioada 2010-2012 un produs inovativ sau o metoda de organizare ori marketing noua, fata de aproximativ una din trei in intervalul 2008-2010, iar peste jumatate dintre acestea si-au dezvoltat inovatiile "in house", cele mai multe provenind din sud-estul tarii.

Astfel, ponderea companiilor inovatoare a scazut cu 10,1 puncte procentuale, la 20,7%. Cele care au dezvoltat produse sau procese au reprezentat 6,3% din totalul companiilor, in scadere cu 8 puncte, iar cele cu metode de organizare si/sau marketing au avut o pondere de 18,8%, de la 26,5% in intervalul precedent, potrivit cercetarii statistice privind inovatia in intreprinderi, in perioada 2010-2012, realizata de Institutul National de Statistica (INS), citata de Mediafax. Totodata, firmele din industrie si-au redus reprezentarea cu 7,6 puncte, la 22,5%, iar cele din servicii cu 13 puncte, la 18,7%.

Cea mai inovatoare activitate economica din sectorul industriei a fost fabricarea produselor din tutun (80% din intreprinderi), iar din sectorul serviciilor s-a remarcat activitatea de cercetare-dezvoltare, cu 55,5%.

Dupa dimensiune, companiile mari sunt mai inovatoare (40,1%), urmate de cele mijlocii (26,6%) si cele mici (18,3%), fapt explicabil prin resursele pe care le au la dispozitie, tendinta fiind remarcata pe cele doua sectoare, industrie si servicii.

Dupa tipul inovatiei implementate, cele mai multe firme au implementat metode de organizare (14,1%) si metode de marketing (13,8%). Ponderea intreprinderilor inovatoare de produse a fost de 3,4% iar a celor inovatoare de procese 4,6%.

Turistii straini au cheltuit...
Citeste si: Turistii straini au cheltuit 6,6 miliarde de lei in Romania, in 2018

Cum sta Romania la INOVATIE: de ce avem potential mare!


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Start Up »



Citeste si
Oradea, cea mai mare crestere procentuala a numarului de turisti