14 Octombrie 2014

Gandeste creativ! Trei startup-uri indeajuns de traznite incat sa faca bani



Uneori este bine sa gandesti in afara normelor si cutumelor deja acceptate de societate – si atunci cand o faci, “risti” sa deschizi un business chiar interesant si mai ales necesar. Este cazul a trei startup-uri internationale, care insa ar putea avea succes si in Romania.

In Barcelona, un teatru te taxeaza "pe ras"

Anul trecut, guvernul spaniol a crescut taxele pentru biletele la teatru de la 8% la 21%, o crestere foarte mare care, previzibil, a dus la un numar mult mai mic de spectatori. Ca raspuns la aceasta actiune, teatrul Teatreneu din Barcelona a renuntat complet la vanzarea de bilete.

Suna nebunesc? Poate, dar teatrul a venit cu o alta idee – spectatorii sunt acum taxati in functie de cat de mult apreciaza spectacolul, mai exact cu 0,30 euro per ras, pana la un maxim de 24 de euro, scrie BBC.

Pentru a “urmari” fiecare ras, Teatreneu a incheiat un parteneriat cu agentia locala de advertising The Cyranos McCann, pentru a atasa tablete care sunt echipate cu un sistem de recunoastere faciala, pe spatele fiecarui scaun. Desi intrarea in teatru este absolut gratuita, ecranele inregistreaza fiecare zambet si le “taxeaza” ca atare. Oaspetii sunt apoi incurajati sa impartaseasca rezultatele pe canale sociale.

Este un sistem care s-a dovedit a fi chiar mai eficient decat vanzarea clasica de bilete, conform teatrului, incasand in medie cu 6 euro/client mai mult decat pretul traditional. Numarul de vizitatori a crescut de asemenea cu 35%. Avand in vedere succesul modelului, si alte teatre din Spania l-au “imprumutat” si implementat.

Cum ti se pare ideea? Consideri ca s-ar preta si la noi, atat, de exemplu, la Teatrul de Comedie, dar si la stand-up show-uri? Wall-Street.ro te incurajeaza sa comentezi.


iPhone-uri placate cu aur

Cu saptamani inainte ca Apple sa dezvaluie noua linie de iPhone-uri, o companie din Marea Britanie deja marketa pe site-ul lor o varianta placata cu aur. “Avem surse bune care ne-au oferit o idee clara despre cum urmeaza sa arate noul iPhone”, spune Laban Roomes, fondator al Goldgenie, care a vandut mai mult de 2.500 de modele iPhone 6 placate cu aur, in luna de cand s-au lansat terminalele.

Recent, compania privata a dezvoltat o modalitate de a placa cu aur de 24 de carate si terminale Samsung, acest lucru urmand sa ajute business-ul britanic sa isi dubleze veniturile, pana la 20 de milioane de lire, anul viitor. iPhone 6 de 64 de gigabiti, placat cu aur, se vinde cu circa 4.200 de dolari, sau de cinci ori mai mult decat echivalentul “clasic”, fara metalul pretios.

Printre clientii companiei se numara mai multe celebritati din industria muzicala sau sport. Cererea este foarte mare mai ales din tari precum Emiratele Arabe Unite sau Arabia Saudita.

Goldgenie nu este insa singura companie de pe piata care face acest lucru – compania americana Btikk LLC va lansa de asemenea un iPhone 6 aurit la pretul de aproape 5.000 de dolari, in timp ce, la Londra, Gold & Co. a lansat un produs similar pe 21 septembrie, pretul fiind de peste 5.000 de dolari.

Goldgenie a atras insa multi clienti deoarece a inceput sa promoveze iPhone-ul aurit cu mult inainte de lansarea efectiva pe piata – mai exact cu patru saptamani inainte de prezentare. “Am copiat Apple si am construit interesul cu mult inainte ca imaginile oficiale sa apara”, spune Roomes.

El si-a inceput business-ul in anii ’90, imprumutand bani de la o fosta prietena, pentru a cumpara o masina portabila de placat aur. El plimba acea masina din usa in usa in incercarea de a gasi clienti. Primul lui mare client a fost cu Lexus, primind un contract pentru a placa cu aur emblemele masinii de lux. Compania lucreaza cu tehnicienii Apple pentru a demonta iPhone-urile inainte de a folosi chimicalele necesare pentru placarea efectiva.

Credeti ca in Romania ar avea succes un astfel de business? De ce (nu)?


Aplicatie pentru afaceristii ce merg in Asia

Atunci cand vine vorba de ceai, a cunoaste limba comerciantilor ajuta la transformarea plantelor in profit, spune Elyse Petersen, CEO al companiei Tealet din Las Vegas. Petersen calatoreste in China si Japonia de cateva ori pe an pentru a negocia cu furnizorii asiatici si a vedea plantatiile; problema este ca niciunul dintre cei patru angajati ai sai nu vorbeste sau scrie in dialectele regionale.

Intr-un efort de a usura comunicarea, Petersen a inceput sa experimenteze cu un instrument de traduceri si a gasit Waygo, o aplicatie mobila cu care poti fotografia dialecte si apoi le poti traduce in engleza. De exemplu, fotografiezi un meniu, numele unei strazi sau un document, si aplicatia traduce in timp real in engleza. Aplicatia nu trebuie sa se conecteze la Internet pentru a functiona si costa 7 dolari.

Petersen se foloseste de Waygo pentru a oferi asistenta translatorilor locali care deseori se chinuie sa traduca documente importante. “Cu aplicatia aceasta, pot sa imi dau singura seama ce scrie intr-un memo, o prezentare sau intr-un meniu din China. Acest lucru imi permite sa stau axata pe intalnirea de business si nu pe barierele lingvistice”, spune antreprenoarea.

De la lansarea aplicatiei, in 2013, aceasta a tradus de peste 1 milion de ori si Ryan Rogowski, CEO al Waygo, spune ca se asteapta ca numarul sa creasca de indata ce echipa lui de sapte oameni lanseaza noi limbi anul acesta.




Citeste si