El a lansat produsul pentru copii care a cucerit Vestul: 95% din vanzari sunt din strainatate

Marsupi Plus, unul dintre cele mai de succes produse pentru bebelusi lansate in Romania, a fost lansat in 1996 de sotii Madly ca un proiect social..cei doi tineri isi doreau ca ofere de lucru mamelor care isi cresteau singure copiii. La acel moment, in Romania, nimeni nu vorbea despre purtarea bebelusilor, una dintre cele mai puternice tendinte actuale de crestere a copiilor, asa ca produsul a avut succes mai ales la export, in special in Germania.

“Marsupi a pornit ca proiect cu social. Prin 1994, sotia mea a avut ideea sa le dam de lucru la domiciliu unor mame care-si cresteau singure copiii. Suna bine, dar nu a functionat”, afirma Andrei Madly, fondatorul Arfam Activitate si Recreere pentru Familie, compania care a lansat port-bebe-ul Marsupi Plus.

Cand au lansat acest business experienta pe care o aveau era cea de parinti care foloseau sisteme de purtare a copilului. De asemenea, Johanna, sotia lui Andrei Madly, stia sa coasa, ea fabricand primele bucati ale marsupiului. Pe de alta parte, Andrei Madly incercase sa isi faca propria afacere din liceu, iar prima firma a infiintat-o in 1991.

Investitiile au fost facute din bani proprii. Antreprenorul spune ca nu au fost mari, dar nu le-a cuantificat niciodata.

Cand esti mic, ca sa cresti, trebuie <<sa prestezi ca cei mari>>

“La inceput esti mic, dar poti fi competitiv doar daca prestezi ca <<cei mari>>. De exemplu, in zona de accesorii, la un moment dat, aveam nevoie de cateva sute de capse, iar furnizorul nu discuta sub 10.000. Ne-au ajuns cativa ani…Doar pe parcurs ne-am dat seama cat de complex poate sa fie un produs <<simplu>>. Deseori, e greu de obtinut informatie critica, de obtinut detalii. Important a fost si sa lucram cu parteneri buni, sa construim o relatie buna cu ei, sa invatam sa o mentinem pe termen mediu si lung", afirma antreprenorul.

Citeste si:
Acuzații de malpraxis: bebeluș mort la două zile de la naștere
Un bebeluș a murit la două...

La fel de dificil a fost sa invete nevoile, dorintele si asteptarile clientului.

“Cum aflam ce gandesc clientii, ce implementam si ce nu din ceea ce doresc ei. Nu e o stiinta exacta, dar cred ca lucrurile au inceput sa mearga mai bine atunci cand am gasit un echilibru bun in relatia cu clientul”, explica Madly.

Furnizorii i-a gasit atat pe internet cat si in Pagini Aurii. Primul client mare a fost un antreprenor din Germania, in 1996.

Vand in Europa, dar si in Mexic

De altfel, 95% din business este generat de clientii din alte tari, cele mai multe vanzari fiind in Germania.

Citeste si:
Doi români au fondat TOKHIT, o nouă rețea de socializare, bazată pe...
Doi români au fondat TOKHIT,...

“Partenerul german actual, care distribuie <<Marsupi>> si in alte tari europene si, mai nou, in Mexic, este cel mai mare client. Distribuitorul nostru national se misca si el foarte bine ca acoperire, vanzari raportate la populatie si rata de crestere”.

In prezent pentru companie ucreaza doua persoane, insa compania lucreaza cu alte doua 20 de colaboratori pe partea de productie.

“De cativa ani ne merge bine in ceea ce priveste recrutarea angajatilor. Nu e usor, dar se poate, lucram cu oameni exceptionali, motivati, competenti. Cand ii aud pe alti intreprinzatori cu ce probleme se confrunta, am impresia ca traim pe alta planeta. Pe litere: putem sa avem incredere in colaboratorii nostri, rata rebuturilor e infima, beneficiarii apreciaza modul in care lucram”, spune Andrei Madly.

Anul trecut compania a avut afaceri de 1,6 milioane de lei (365.000 de euro) si profit net de 360.000 de lei (85.000 de euro). Pe de alta parte, in urma cu doi ani producatorul avea afaceri de 1,2 milioane de lei si profit net 290.000 de lei, conform Ministerului de Finante.

Citeste si:
Povestea unui business cu jucării, pornit în plină pandemie
Povestea unui business cu...

“Suntem pe crestere de cativa ani in ceea ce priveste rulajul si profitul. Anul trecut a fost foarte bun si ne asteptam ca anul in curs sa fie mai bun. Cerintele in productie sunt foarte inalte, avem nevoie de timp ca sa crestem sanatos. Pentru viitorii trei ani ne dorim sa ne consolidam, sa invatam ce inseamna cresterea pentru clientii nostri, si sa vedem cum putem sa-i ajutam cel mai bine. Ma gandesc aici la vanzatori si distribuitori”, mai spune fondatorul Arfam Activitate si Recreere pentru Familie.

Cresterea a venit mai ales dupa intrarea in Uniunea Europeana, dupa ce durata exporturilor a ajuns la o ora in loc de o zi de munca

“Ca firma mica (sau foarte mica, ani de zile) nu pot spune ca am vazut cine stie ce sustinere, dar nici nu ni s-au pus bete-n roate. Am avut privilegiul sa invatam din diferite contexte, evenimente resurse. Erau disponibile pentru toti, unele scumpe, altele nu. Am <<prins>> o rasturnare de atitudine intre intreprinzatori acum circa zece ani. Inainte, participantii la cursuri si seminarii incercau sa se <<scoata>> cu texte de genul: <<tara asta>>, <<guvernul>>… De atunci incoace, vocile astea s-au rarit si aud mai frecvent: <<Cum putem sa facem? Sigur! Merita incercat!, Depinde (si) de noi>>. O experienta pozitiva pe care tin s-o impartasesc este relatia cu cei de la ANAF. Recuperam TVA, intr-un timp ne vedeam aproape lunar cu echipele lor. Buni profesionisti, obiectivi, si-au facut treaba, nu au obstructionat”, mai spune antreprenorul.

Produse sanatoase versus nesanatoase

Produsul este distribuit in Romania de Hiphip, unul dintre cele mai mari magazine online dedicate copiilor. Printre concurentii Marsupi Plus se numara Luna, Boba, Manduca, Ergo si Jumbo.

“Concurenta este de doua feluri: constructiva si destructiva. Produsele bune ne ajuta sa ne consolidam reciproc pe piata purtatoarelor: in functie de preferinte, stil de viata etc, clientul are mai multe optiuni bune, si ii creste increderea in <<noi>>. Produsele proaste submineaza ideea purtarii”, mai spune Andrei Madly.

Madly califica ca fiind “proaste” produsele care nu sunt sanatoase din punct de vedere anatomic pentru copil, adica nu sustin pozitia corecta a picioarelor si bazinului bebelusului (pozitie numita M sau broscuta).

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri