"Discutam de antreprenori cu respect fata de clientii, antreprenori care faceau eforturi sa colecteze feedback si sa imbunatateasca ceva la business-ul lor chiar alocand partial un angajat pentru colectarea si consolidarea comentariilor clientilor. De asemenea, biroul companiei noastre se afla foarte aproape de un restaurant cochet, asa ca obisnuiam sa luam pranzul acolo zilnic. Ne placea locul, cunosteam meniul, gaseam o solutie potrivita pentru orice pranz. A venit un moment din care, simtitor, calitatea serviciilor a inceput sa scada. Azi acelasi fel de mancare nu era la fel ca ieri, maine avea alt gust, servirea era tot mai proasta, asteptai tot mai mult desi clientii nu erau mai multi si pareau sa fie aceeasi angajati, mai putin seful de sala. Pareau ca se organizeaza altfel sa fie mai bine, dar iesea mai prost. Mult mai prost. Intr-o zi, am primit un formular de feedback de la unul dintre chelneri. Dupa completare, formularul ajungea la chelner, apoi la managerul lui si, probabil un rezumat primea si proprietarul restaurantului. Deci scrie ceva rau de servire si apoi revino la restaurant...”, a explicat Ciprian Stanciu.

Au trecut 3 ani pana cand, la final de 2015, a aparut client.tips, serviciul prin care clientii dau feedback privat, direct la proprietarul business-ului, fara intermediari. Practic, proprietarii de business-uri afla despre probleme reale dar si despre reusite, fata exagerari si fara piste false, direct de la clientii reali care ii trec pragul.

Pentru a da feedback, clientii acceseaza o adresa client.tips direct din browser-ul telefonului, fara a fi necesara instalarea unei aplicatii pe propriul telefon.

In acest moment, peste 100 de companii folosesc acest serviciu, din domenii variate. Primele au fost restaurantele, apoi au urmat hoteluri, banci, reprezentante si service-uri auto, parcuri de aventura, clinici stomatologice, servicii de furnizare a energiei electrice, SPA-uri si centre de beauty. Pe parcurs, au aparut solicitari si de din domenii mai putin asteptate: print-shop-uri, agentii de recrutare, centre de traduceri, firme de contabilitate si chiar primarii.

Au inceput inscrierile la...
Citeste si: Au inceput inscrierile la Central European Startup Awards(CESA)

Ne adresam in principal business-urilor offline. Locul client.tips este oriunde exista relatia proprietari de business-angajati-clienti”, a explicat fondatorul.

Practic, serviciul este disponibil pentru un abonament dix, dependent de profilul afacerii, dar fara limite. Abonamentele sunt impartite in doua categorii mari: hotel si non-hotel. Abonamentele se platesc in avans pentru 6 luni sau 1 an, iar costul mediu este de cateva zeci de euro pe luna per business.

Investitia initiala a fost de aproximativ 50.000 de euro, cele mai mari costuri fiind legate de dezvoltarea software a serviciului, care este continua, in baza feedback-ului primit de la clienti.

Feedback-ul, un subiect tot mai interesant

Ciprian Stanciu sustine ca feedback-ul este un subiect tot mai de interes in acest moment. Cele mai cunocute servicii de acest gen din piata sunt cele publice, tip recenzie (precum Facebook sau TripAdvisor), dar un segment interesant este si cel al evaluarilor destinate angajatiilor companiilor (Impraise sau Recruitee).

De la pasiune la business....
Citeste si: Doi antreprenori si-au transformat pasiunea pentru miscare in business

Antreprenorul spune, cu sinceritate, ca s-a lovit de reticenta in piata locala. Pana in ianuarie 2017, client.tips a fost in beta, aplicatia fiind disponibila gratis pentru companiile partenere, care au ajutat la construirea setului de functionalitati.

„Chiar si asa, au fost obstacole majore in implementarea serviciului nostru pentru anumite business-uri. Am invatat sa le depasim insa, reusind sa ne aducem aproape oameni initial reticenti. Antreprenorii stiu ca nu este o solutie ascunderea problemelor sub pres. Este normal sa doresti sa afli ce probleme are business-ul tau prin ochii celor care il tin in viata, clientii tai, folosind un serviciu care ti se adreseaza tie, pastrand feedback-ul privat si oferind toate mijloacele prin care sa vezi usor ce trebuie facut. Acesta este client.tips: feedback-ul ajunge direct la proprietar, in privat, si majoritatea clientilor (95%) semneaza feedback-ul dat”, a declarat Stanciu, pentru wall-street.ro.

Platforma s-a dezvoltat in baza feedback-ului real primit de la businessuri partenere, asa are un grad mare de personalizare, raportari periodice detaliate, incurajarea angajatilor si este integrata cu Facebook sau TripAdvisor, unde sunt indrumati clientii foarte multumiti pentru a aprecia public produsul sau serviciul.

Cine este Ciprian Stanciu

Ciprian Stanciu, fondatorul si CEO client.tips, este expert in user experience, are background in conceperea si dezvoltarea de aplicatii, fiind inginer software licentiat in economie si administrarea afacerilor, cu doctorat in calculatore si IT.

Iancu Guda, despre principala...
Citeste si: Principala eroare a antreprenorului la inceput de drum. Cum sa o eviti

Este pasionat de antreprenoriat, iar primul sau business (2007) a fost LifLife, o retea sociala dedicata persoanelor creative care foloseau spatiul online preponderent pentru a impartasi experiente din viata reala – fizice, dar si ca stare de spirit – inainte ca Facebook-ul sa acapareze zona aceasta. Primul sau business a fost un esec in primul rand din cauza lipsei de feedback din fazele initiale de dezvoltare.