Faci parte dintre curajosii plecati pe drumul antreprenoriatului, manati de dorinta materializarii unor idei care vor aduce un suflu nou si valoare adaugata in piata. Ai parcurs o serie de etape si business-ul tau s-a facut remarcat, insa cota ta de piata refuza sa mai creasca. Entuziasmul de care vorbeam la inceput se transforma intr-o teama, teama ca te vei plafona, teama ca cei cu care te afli in competitie vor reusi sa iti surclaseze serviciile si sa iti acapareze clientii, a caror fidelitate ai castigat-o cu greu.

Deciziile pe care le iei in aceste momente dovedesc cu adevarat daca vrei in continuare sa faci diferenta in sectorul pe care ti l-ai ales, daca business-ul tau are capacitatea de a se alinia noilor tendinte si de a oferi solutiile cele mai potrivite de care piata are nevoie. Pentru a veni in ajutorul tau, ti-am pregatit cateva sfaturi, atat pe partea de dezvoltare a produsului, cat si pe partea de expansiune a afacerii, care te vor ajuta sa transformi acest voiaj al dezvoltarii intr-unul cat mai prolific.

1. Produsul

sursa foto:Rawpixel.com / Shutterstock.com

1.1 Dezvolta-ti produsul pentru a tine pasul cu noile tendinte

Intr-o lume in care tehnologia a pus stapanire pe majoritatea industriilor, crearea unui produs care poate face diferenta trebuie sa intre in reflexul antreprenorilor ce isi doresc profituri in crestere.

Contabilitate primara -...
Citeste si: Contabilitate primara - definitie, rolul contabilului, sfaturi

Inainte de a crea acest produs sau de a imbunatati unul existent trebuie sa iti pui urmatoarele intrebari definitorii pentru un asemenea proces:

- Care sunt functionalitatile care fac acest produs diferit fata de ceea ce se gaseste deja in piata?

- Care sunt necesitatile pe care acest produs trebuie sa le rezolve?

- Este intuitiv si capabil sa fie adoptat cu usurinta de catre consumatori?

Ce invatam de la copiii...
Citeste si: Ce invatam de la copii pentru business si din business pentru copii

- Exista o cerere indeajuns de mare incat sa acopere costurile dezvoltarii lui?

1.2 Promoveaza-l eficient

Ai gasit raspunsurile pentru intrebarile de mai sus si acum ai in fata produsul, te-ai asigurat ca indeplineste criteriile necesare si sansele de a da gres au scazut considerabil.

Acum este momentul sa identifici instrumentele de promovare cele mai eficiente. Acestea trebuie sa iti ofere siguranta ca interactiunea dintre consumator si produsul tau va avea loc.

1.3 Faciliteaza-i consumatorului un acces rapid la el

Intr-o era in care evolutia online-ului si a ecommerce-ului au diminuat semnificativ sansele unui business traditional de a ramane in top, crearea unui magazin online sau integrarea pe platformele existente reprezinta un pas important.

Cum a schimbat generatia...
Citeste si: Cum a schimbat generatia millennials intalnirea de afaceri

2. Cucerirea pietei

sursa foto: Rawpixel.com / Shutterstock.com

2.1 Nu te teme de aliante

“Unde-s multi puterea creste”, poate fi un motto bun de urmat. Intr-o piata competitiva, o fuziune intre doi jucatori reprezinta o miscare indrazneata ce poate face diferenta.

Acest proces trebuie sa aiba loc doar in momentul in care ai gasit un partener care se identifica cu viziunea ta, cu un grad de maturitate al business-ului apropiat de al tau.

2.2 Francizarea poate fi o solutie

Daca fuziunea nu este pe placul tau, indreapta-ti atentia catre francizarea business-ului. Iti va asigura o prezenta mai mare in piata, lucru ce va facilita accesul clientilor la produsele dezvoltate de tine.

Ca si in cazul fuziunii, colaboratorii trebuie alesi cu atentie, altfel risti ca serviciile tale sa fie furnizate defectuos, atragandu-ti astfel un capital de imagine negativ.

Asadar, dupa ce ai pus la punct un manual de franciza, asaza-te la aceeasi masa cu oamenii dornici sa il puna in aplicare si vezi daca sunt capabili sa faca acest lucru.

2.3 Listarea la Bursa

Accesarea pietei de capital reprezinta o alternativa la imprumuturile bancare. Vanzarea unui procent din actiuni catre public se realizeaza prin intermediul unei oferte publice de vanzare, care este desfasurata cu ajutorul unei societati specializate, numita Societatea de Servicii de Investitii Financiare. Oferta publica de vanzare de actiuni prin care o firma devine societate deschisa se numeste oferta publica initiala (numita si IPO – Initial Public Offer).

Prin IPO, o firma care anterior era detinuta doar de un numar redus de actionari se deschide catre public si pune in vanzare actiuni ce pot fi cumparate de orice persoana sau firma interesata.

Sursa foto: By bleakstar / Shutterstock.com