9 Februarie 2018

Arete, un startup romanesc cu sosete pentru barbati. Povestea a inceput cu doar 9.000 euro



In lumea antreprenoriatului se spune ca noua din zece startup-uri nu supravietuiesc si esueaza inainte de a-si recupera investitia initiala. Mihai Dinu (26 ani) si Cosmin Neagu (28 ani) au in plan sa dezvolte unul din acele startup-uri care reusesc sa intre pe piata cu o idee de afacere interesanta si sa aiba succes. O idee de afacere, care la prima vedere ar putea parea simpla, dar necesita creativitate si mult efort.

In 2015, Mihai si Cosmin au inceput sa contureze ideea unei afaceri cu sosete pentru barbati, iar un an mai tarziu aveau un plan de business finalizat. Cu o investitie initiala de aproape 9.000 euro, cei doi prieteni au inceput sa construiasca Arete, un brand de sosete pentru barbati.

“In ianuarie, anul trecut, am inceput sa lucram la brandul nostru. A fost mai greu decat ne asteptam, intre timp aparusera tot felul de intrebari la care nu aveam raspunsuri si a trebuit sa invatam mai multe ca sa ne gasim nisa potrivita. Am vrut sa avem produse de calitate si asta a insemnat o provocare pentru noi”, a spus pentru Wall-Street.ro Mihai Dinu, managing partner Arete (foto stanga).

“Cel mai greu pas a fost sa alocam resursele financiare necesare fiecarui punct din plan, pentru ca am investit din economiile noastre, fara imprumuturi externe. Un alt pas mai greu a fost sa acceptam ideea ca lucrurile de calitate necesita timp si nu pot fi facute peste noapte, precum brandingul sau web design-ul”, a adaugat Cosmin Neagu.

In acest moment, startup-ul inregistreaza vanzari prin intermediul promovarii in social media si in cadrul anumitor evenimente de business, iar incepand cu luna martie va fi lansat si site-ul Arete. Antreprenorii estimeaza ca vor ajunge la o cifra de afaceri de 50.000 euro anul acesta si vor reusi sa investeasca mai multi bani in dezvoltarea afacerii, avand o marja de profit de peste 50%.

“Incercam sa ne promovam produsele cat mai mult pe retelele de socializare (Facebook si Instagram) si sa colaboram cu influenceri din domeniu. Pe langa asta, lucram in acest moment la dezvoltarea unui lant de distributie, care ne va ajuta sa ne consolidam brandul pe piata”, a precizat Mihai.

Pentru a dezvolta ideea lor de afacere, ei au avut nevoie de coduri de bare pentru produse, canale de promovare in online, spatiu pentru depozitare, inregistrare ca operator de date cu caracter personal, servicii de curierat si un partneriat cu o fabrica de textile care sa produca sosete.

“A durat ceva timp pana am gasit o fabrica de textile care sa ne ofere ce ne doream si, totodata, sa gasim un furnizor pentru firele textile, care se gasesc mai greu la noi in tara”, a adaugat Mihai.

Provocarile intalnite de antreprenori pe parcursul dezvoltarii ideii de afacere

Prima provocare intalnita de cei doi tineri a fost alocarea timpului, dat fiind ca Mihai are un job full time intr-o banca, iar Cosmin dezvolta simultan o firma in domeniul IT.

“A fost mai complicat pentru noi sa punem in aplicare planul de afaceri, sa gasim oamenii potriviti, care sa rezoneze cu viziunea si misiunea noastra, sa gasim modul in care vor fi ambalate sosetele si sa testam produsele pe piata”, a spus Cosmin (foto dreapta).

Antreprenorii au in plan sa dezvolte in continuare brandul Arete si sa aduca mai multe produse pe piata de accesorii pentru barbati, care se afla intr-o linie ascendenta in acest moment in Romania.



Citeste si