"Desi dansul este o arta, la finalul zilei o companie trebuie sa poata sa se si intretina. Trebuie, deci, sa devina business", spune, serioasa, Francesca.

"Atata timp cat exista public care sa vina spectacolele de balet, exista si o potentiala piata pe care, in premiera, o atacam noi. Publicul este unul variat - tineri, care vin in special pentru dansuri (mai) moderne, dar si varstnici", continua tanara. in prima faza, acest proiect va fi realizat din fonduri proprii, singura sursa de venituri fiind biletele.

In ceea ce priveste scoala de balet din Romania vs. cea din Marea Britanie, Francesca spune ca difera extrem de mult conditiile de invatare, de lucru, de desfasurare a activitatii. "Cladirile, salile de balet, personalul...sunt inferioare in Romania. Nici nu exista interes printre tineri pentru balet, iar aceasta lipsa eu zic ca vine de mai sus, dar si de la gandul ca odata terminata facultatea nu vei avea siguranta unui job. De asemenea nu prea exista concurenta pe piata, salariile nu prea depasesc 3.000 de lei. Anul trecut cand eu am intrat in Opera aveam un salariu de 1.600 de lei, foarte mic. Daca mai plateam si chiria si intretinere...nu ajung banii".

Tinerii incearca, practic, sa schimbe perceptia asupra baletului
, sa devina o modalitate viabila de entertainment. "Daca acest lucru se va schimba, si job-urile vor fi mai multe, si piata va creste si, implicit, gradul de cultura al romanilor".

Partea pozitiva este ca in Romania nu lipsesc pasiunea sau talentul; problema este la nivel de finantare, de perceptie si de investitii, inclusiv de la nivelul Ministerului Tineretului si Sportului in acest domeniu.

In paralel, Francesca preda cursuri inspirate din balet si in cadrul altui proiect, DanceRoom.

Ce parere aveti de proiectul celor doi? Va incurajam sa comentati.

Nicoleta Radu (PAID): Peste 7...
Citeste si: De ce nu isi asigura romanii casele? Ce rol au autoritatile?