COOPerativa FOTO este un atelier fondat de doi tineri antreprenori, Bogdan Grigore si Maia (Mariana Grosu), dupa ce au obtinut fonduri europene de 50.000 de euro prin Programul National de Dezvoltare Rurala. Maia a adus in echipa experienta de pictorita, iar Bogdan a venit cu partea tehnica. Impreuna si-au facut planuri sa isi extinda afacerea si sa isi faca populara afacerea.

Bogdan Grigore a absolvit Facultatea de Cinematografie din cadrul Universitatii MediaPRO, a lucrat cativa ani pentru serialul Las Fierbinti si o perioada de timp a stat pe platourile de filmare ale HBO. In urma cu trei ani, Bogdan s-a hotarat sa se axeze pe fotografie si a cautat sa faca rost de echipament foto care sa ii permita sa isi desfasoare profesionist activitatea.

Bogdan si Maia se intrebau cum sa faca: sa ia un credit, sa sune un prieten, dar au ales sa caute pe net, mai intai. Maia a cautat finantare si a ajuns la numarul de telefon al unui consultant in fonduri europene care i-a explicat procesul si a fost alaturi cat timp si-a facut dosarul. A accesat o linie de finantare pentru infiintarea de activitati neagricole in zone rurale, submasura 6.2. din Programul National de Dezvoltare Rurala (PNDR) si a infiintat COOPerativa FOTO, un atelier foto in comuna Bratasanca, Prahova, unde editeaza fotografiile de la evenimente si sedinte foto la care participa.

A obtinut suma de 50.000 de euro, iar prima transa de bani a primit-o in luna februarie a anului trecut, 35.000 de euro – suma cu care a cumparat echipamentele necesare, obiective, aparate si trepied. Apoi, Bogdan si Maia au inceput sa mearga prin tara la diverse evenimente la care erau recomandati, bazandu-se pe recomandarile pe care le primeau, constant, de la clientii lor. Asa si-au realizat un portofoliu de clienti fideli, familii alaturi de care au fost inca de la primele zile ale bebelusului, pana la prima aniversare.

Maia este administratorul firmei si a adus cu ea toata experienta artistica pe care a dobandit-o in anii in care a pictat. Maia este pictorita, iar pozele ei tradeaza, usor, acest aspect. „Zona de fotografie m-a prins treptat. Nu credeam niciodata ca o sa fac fotografie. Nu practic foarte mult, doar ca imi place, ma provoaca. Cand mergem la evenimente, facem niste chestii foarte interesante cu fotografii. Eu fotografiez detalii sau aspecte mai feminine. Femeile se simt mai relaxate in preajma mea. As vrea sa merg pe partea de fotografie boudoir, feminina”, povesteste Maia.

Caravana foto

COOPerativa FOTO ofera servicii foto pentru evenimente, precum nunti, botezuri si aniversari, si sedinte foto. De sarbatori cresc cererile pentru sedintele foto. Spre exemplu, sedintele foto de Craciun s-au prelungit pana in februarie 2018, dar, in total, sedintele foto reprezinta circa 30% din vanzari, in timp ce restul de 70% este reprezentat de evenimente.

Maia si Bogdan au conceput si propria lor cabina foto, venind pe piata cu un design retro al acesteia, in care au investit 4.000 de euro. Caravana este dotata cu elemente de recuzita, cu care oamenii se joaca si se fotografiaza.

Care e prinicipala provocare a unui fotograf? Timpul. Ceea ce se traduce prin faptul ca clientul vrea pozele repede, desi fotograful are mai multe evenimente intr-o singura saptamana. Bogdan sustine ca a redus timpul de livrare al fotografiilor, acesta ajungand la doua saptamani, in medie.

afacere cu fonduri europene

Planuri

Planurile sunt de a mari echipa, de a aduce un om care sa se ocupe de editare. Acum se gandesc sa abordeze fotografia de stoc, fotografii care apoi sunt vandute pe internet. Mai mult, lucreaza la o noua cabina foto impreuna cu o echipa de programatori. „Credem foarte mult in cabina foto pentru ca putem sa o multiplicam. Noi nu putem sa ne multiplicam”, spune Bogdan.

Sursa foto: COOPerativa FOTO

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri