Sandu Cosmin, un antreprenor de 27 de ani, a renuntat la afacerea familiei si a ales sa porneasca pe cont propriu. A investit 40.000 de euro intr-o gogoserie cu produse la cuptor in Capitala si dupa ce in prima parte a anului a inregistrat vanzari de 30.000 de euro, estimeaza ca va incheia primul an de functionare pe piata bucuresteana cu afaceri de 50.000 de euro. Ce planuri are antreprenorul pentru Donutino?

Sandu Cosmin a absolvit Facultatea de Transporturi din cadrul Universitatii Politehnica Bucuresti. O perioada a lucrat in afacerea de logistica a familiei, insa si-a dorit propriul business. „Mi-am dorit un business pe care sa il cresc treptat, atent si cu multa dedicare. Am creat un plan de business in 2017 si in ianuarie 2018 am pornit gogoseria. Oamenii isi doresc mereu ceva nou, sanatos, inedit si cat mai aproape de ei, iar eu m-am gandit la Donutino, un loc cozy, primitor, cochet, central, cu produse la cuptor, nu in ulei, care sa ii faca fericiti. Pana la urma asta conteaza in viata fiecaruia dintre noi, fericirea”, spune antreprenorul.

Donutino a necesitat o investitie initiala de 40.000 de euro care a provenit din surse proprii si care a constat in inchirierea spatiului din zona Dorobanti, Bucuresti, precum si utilarea acesteia, dotarea cu materii prime, angajarea personalului si branding.

Donutino realizeaza produse de patiserie la cuptor, nu in ulei, de la gogosi americane, bagels, cronuts, la cozonaci, pasca, produse rawvegane. „Clientii nostri sunt fanii gogosilor la cuptor, care nu sunt nocive pentru organism. Nici cozonacii nu raman pe locul doi”, spune Cosmin.

Preturile produselor Donutino variaza de la 5 lei la 10 lei pentru gogosi la cuptor, in timp ce un cozonac cu nuca costa 40 de lei. Valoarea bonului mediu in cadrul Donutino este 42 de lei, iar in primele opt luni ale s-au vandut produse in valoare de 30.000 de lei.

Citeste si:
Cum poate functiona mai bine o companie condusa din teren
Managerul care a renuntat la...

Estimarile antreprenorului pentru tot anul 2018 sunt vanzari de produse de patiserie la cuptor in valoare de 50.000 de euro. Cele mai mari vanzari se inregistreaza din martie in iunie si din septembrie in decembrie, sustine Cosmin.

Planurile Donutino

Echipa Donutino este formata in prezent din 5 oameni; o provocare pentru antreprenor a fost gasirea personalului potrivit pentru laborator. Cosmin deja se gandeste la o extindere a acestuia si planuieste sa angajeze 3 oameni pentru pozitiile de patiseri si vanzatori.

Antreprenorul planuieste sa deschida pana la 3 locatii in urmatorii 2 ani si vizeaza zone cu vad intens, precum zonele centrale ale Bucurestiului: Unirii, Universitate, Calea Victoriei. Extinderea la nivel national figureaza, de asemenea, pe agenda antreprenorului de 27 de ani; orasele vizate sunt Brasov, Constanta si Timisoara. O noua gogoserie Donutino presupune o investitie de minim 20.000 de euro.

Insa planurile lui Cosmin Sandu nu se opresc aici: in primavara anului viitor urmareste sa lanseze sistemul de franciza pentru gogoseriile Donutino. Franciza va costa 10.000 de euro si va presupune folosirea brandului si know how-ul privind productia de produse de patiserie.

Citeste si:
IMM-urile și PFA-urile vor putea să își deschidă conturi 100%...
IMM-urile și PFA-urile vor...

Pe termen lung, antreprenorul vrea sa iasa cu Donutino in afara granitelor si are in plan sa extinda afacerea pe piata din Europa - Ungaria, Bulgaria si Grecia in urmatorii cinci ani. ”Suntem in proces de extindere, testam piata locala si internationala si pregatim terenul pentru deschiderea de noi locatii. Europenii se axeaza mult mai mult pe alimentatia sanatoasa fata de vecinii de peste ocean si cred ca locuitorii Bulgariei, Ungariei si Greciei au aceleasi obiceiuri de consum ca romanii”, incheie Sandu Cosmin.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri