Patru tineri au deschis un magazin online de produse organice cu o investitie de doar 25.000 euro

Oana Totora impreuna cu trei prieteni, a deschis la inceputul acestui an un magazin online de produse cosmetice organice. Investitia initiala a fost in jur de 25.000 euro, cea mai mare parte fiind alocata pentru platforma. MyOrganic.ro pune pe primul loc usurinta in utilizare si experienta de cumparare, scopul ei fiind sa ofere produse pentru sanatatea familiei, dar si alternative organice la produsele conventionale de ingrijire, frumusete si curatenie.

“Suntem patru prieteni fondatori, doua fete si doi baieti. Baietii isi doreau de ceva vreme un magazin online, dar nu stiau ce domeniu sa aleaga sau ce produse sa vanda. Deci noi am venit cu ideea si ei au venit cu know-how-ul tehnic. Am investit in jur de 25.000 euro, cel mai mult a fost pentru platforma, pentru ca nu am vrut o solutie gata facuta, ci sa o facem noi de la zero. Apoi am alocat bani pentru stocuri, promovare si administratii logistice”, a relatat, pentru wall-street.ro, Oana Totora, managing partner al MyOrganic.ro.

Ai o afacere pe care vrei sa o promovezi sau cauti finantare? Inscrie-te la conferinta Fast Forward Business Summit sau participa cu afacerea ta in competitia de pitch-uri.

In acest moment magazinul online MyOrganic.ro are un portofoliu de peste 2.500 produse din 9 categorii: ingrijire fata, ingrijire corp, ingrijire par, igiena intima, detergenti eco, produse pentru barbati, produse pentru mama si copilul, manichiura si pedichiura, dar si machiaj.

“Pe viitor vrem sa dezvoltam mai mult portofoliul, mai avem cateva branduri pe care vrem sa le introducem. Stim ca vrem sa avem producatori romani in portofoliu. De ce sa tot importi cand poti sa cumperi de la producatori romani? Mai sunt cateva branduri romanesti pe care am pus ochii si as vrea sa le avem in portofoliu. Problema micilor producatorilor romani este ca au o promovare slaba, dar produsele lor sunt curate si bune. Domeniul in care lucram este ca un fel de familie mai mare: luam anumite branduri de la importatori, dar si ei au propriile site-uri de vanzare, unde vand si alte produse de la alti importatori. Deci cei cu care colaboram pot fi in acelasi timp si concurenti”, a spus Oana Totora.

Citeste si:
Un magazin cu produse din Transilvania a deschis o nouă locație în...
Un magazin cu produse din...

Tinerii au devenit antreprenori in domeniul cosmeticelor in februarie, 2018, cand au lansat site-ul. Ei sustin ca acest tip de business nu are marje mari de profit si atunci trebuie sa se axeze pe volum si rulaje mari, iar pentru a ajunge la acest nivel e nevoie de timp. Fondatorii MyOrganic.ro estimeaza ca vor ajunge pana la finalul anului la vanzari de 25.000 euro.

MyOrganic.ro, startup cu produse cosmetice organice

Piata de produse organice in continua crestere

Interesul consumatorului roman pentru produse de ingrijire organice a crescut, dar piata din Romania nu tine pasul in a raspunde cerintelor acestora care isi doresc produsele naturale, cu ingrediente traditionale si arome naturale. Desi producatorii romani au produse competitive ca pret si calitate, comparative cu cele produse la nivel international, o mare parte din cosmeticele organice prezente pe piata autohtona sunt produse de import. MyOrganic.ro isi propune sa identifice si sa atraga cat mai multi producatori romani cu game de produse curate, naturale, organice si benefice pentru organism.

“In strainatate produsele organice sunt mai cautate, acolo trendul este mult mai mare. Am observat si ca in Romania cresc vanzarile de produse organice, e clar ca nu in acelasi ritm ca in afara, dar e o crestere considerabila. Preferinta consumatorilor romani inclina inca spre cumpararea produselor cosmetice clasice din magazinele mari de retail, urmate de farmacii si saloane de infrumusetare. In acelasi timp, vanzarile online au crescut semnificativ in ultimii 2-3 ani. Vestea buna pentru noi este ca si in online s-a inregistrat o crestere considerabila in ultimii ani, pe o linie ascendenta. Foarte multi producatori s-au orientat si in online ca sa fie mai aproape de consumatori”, a mai spus Oana Totora.

Ingrijirea pielii este, de departe, sectorul cel mai bine reprezentat in piata globala a cosmeticelor organice, care este preconizata sa ajunga la un procent de crestere de 30% in 2024. Aceasta categorie este urmata in optiunile consumatorilor de produsele cosmetice de ingrijire a parului.

Citeste si:
O antreprenoare a investit 100.000 de euro în minifrigidere cosmetice
O antreprenoare a investit...

Cosmeticele organice sunt produse 100% naturale, iar ingredientele din compozitia lor au fost cultivate organic (fara ingrasaminte, pesticide, fertilizatori, etc.) si sunt extrase prin metode naturale.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Fast Forward Business Summit

Fast Forward Business Summit

4 octombrie, Hotel Sheraton

Înscrie-te acum!


Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri