UPDIVISION a inceput in 2010, cand Andrei Iordache avea 21 de ani si a convins un coleg de liceu sa deschida compania, dupa ce a lucrat un an intr-o firma de publicitate si apoi a devenit freelancer.

De la investitia initiala a fost de 20 de dolari, businessul a crescut organic, in mai multe tari, pe cateva continente si cu clienti in industrii diferite. Primele proiecte au venit de pe diferite platforme specializate, au reusit sa creasca un portofoliu si au urmat recomandarie.

Modelul de business este de "parteneriat tehnic", iar principalii clienti sunt startup-uri care vor sa revolutioneze o industrie sau au sanse sa devina unicorn.

„Am ales sa ne specializam pe anumite tehnologii web care sunt o nisa foarte buna. Clienti din mai multe domenii, transorturi/auto, financiar, inclusiv procesatoare de plati, entertainment si stiri, medical. Pana recent, nu ne-am pozitionat foarte clar si mai toti clientii nostri veneau pe recomandari. Australia si SUA sunt cele mai importante piete, dar avem clienti si din Elvetia, Germania, Danemarca si Romania”, a explicat Andrei Iordache.

Lyria, businessul de povesti...
Citeste si: Cum faci o afacere de productie in Romania

UPDIVISION are un birou in Australia, piata unde compania are un mare avantaj competitiv – preturile – si un partener in SUA, prin care are o prezenta indirecta. Desi multe companii de outsourcing nu deschid birouri in pietele vizate, Andrei a explicat ca vanzarea personala si contactul uman sunt elemente extrem de importante pentru proiectele mari.

Din 2010 pana in prezent, industria de oustourcing si, implicit, UPDIVISION s-au schimbat foarte mult. "In primul rand salariile, care au crescut de cateva ori in ultimii 8 ani. E cumva normal, dar a fost o provocare sa ne adaptam, sa ne repozitionam din niste oameni care pur si simplu executau, in parteneri tehnici. In stransa legatura a aparut si o concurenta, nu neaparat corecta, din partea companiilor mari, precum Google, Amazon, Intel, Oracle, care au propriile lor produse si le vand cu profituri foarte mari. Noi lucram la ora si veniturile noastre sunt strans legate de orele lucrate. Este o lupta permanenta de a ne mentine diferiti si interesanti pentru angajati", a declarat Andrei Iordache.

Pentru UPDIVISION lucreaza in total 40 de persoane, din care 17 in birourile din Centrul Bucurestiului. Pentru anul 2018, Andrei Iordache estimeaza o cifra totala de afaceri de 700.000 de euro.

Pe viitor, antreprenorul isi propune sa continue ritmul de crestere a veniturilor, dar si sa diminueze ponderea veniturilor din outsourcing, sa dezvolte propriile produse.

Peste 80% dintre lideri...
Citeste si: Cele mai multe organizatii nu isi indeplinesc obiectivele de inovare

„Pana acum am incercat cu 2-3 produse, care au fost esec total, dar nu am renuntat, asa ca acum avem un produs care incepe sa aiba tractiune. Vrem sa crestem aceasta zona, nu doar sa ii ajutam pe altii sa isi puna ideile in aplicare, ci sa le punem si noi pe ale noastre”.

Andrei Iordache

Antreprenoriatul: experienta, lectii si sfaturi

Andrei Iordache a participat la 3 editii ale programului Mentoria, derulat de Fundatia Romanian Business Leaders. Mentorii sai au fost Silviu Hotaran, fostul manager general Microsoft Romania, Dragos Dinu, CEO Tiriac Holdings, si Mihai Rotaru, fost CEO Clever Taxi.

„A fost o experienta foarte interesanta. M-au ajutat foarte mult in zona de crestere, am primit sfaturi concrete despre cum sa deleg, sa fac management mai bun, despre leadership si lucruri care tin de stragetie si business-plan”, a povestit antreprenorul.

Cum a luat nastere si cum a...
Citeste si: Povestea Meli Melo si cum a ajuns la un business de 20 mil. de euro

Experiena sa proprie nu a fost una usoara, ci o ruptura grea de mentalitatea in care fusese crescut, aceea de a face o facultate si a avea un job stabil. „Am avut un soc cand am mers la primul client si a inceput sa negocieze cu mine, nu eram deloc pregatit. M-am dat cu capul de multe, poate acesta este un motiv pentru care nu am crescut atat de repede, pentru ca a trebuit sa invat multe din mers”.

Ce sfaturi are Andrei Iordache pentru antreprenorii la inceput de drum:

  • Sa isi gaseasca un mentor : „Primul meu mentor a fost la aproape un an de la deschiderea businessului, un manager foarte bun care ne-a ajutat sa facem un business plan dupa o discutie de 1-2 ore. Am invatat foarte multe de la toti mentorii mei”, a explicat Andrei.
  • Sa faca multe conexiuni
  • Sa gaseasca un partener de business pe care sa poata conta.
  • Sa faca un singur lucru: „La inceput, noi faceam de toate, de la site-uri la publicitate, ne-au luat 3 ani sa ne concentram pe dezvoltare”.
  • Sa nu renunte, „chiar daca uneori pare foarte greu si nu stie ce o sa faca a doua zi, oportunitatile vor aparea”.
  • Sa incerce sa aiba fonduri de rezerva: „Noi avem fonduri in banca pe 6-8 luni sa ne platim toti angajatii, daca se intampla ceva. Nu stiu daca e cel mai bun model, dar nu vrem sa ne imprumutam si e confortabil sa ai niste fonduri, sa dormi bine noaptea”.