63% dintre romani spun ca isi doresc sa aiba propria lor afacere, arata studiul iSense Modern Consumer Trends Tracker, desfasurat anual de compania de cercetare de piata iSense Solutions. Procentul este semnificativ mai mare in randul barbatilor (72%), al tinerilor intre 18 si 23 de ani (77%) precum si al adultilor intre 24 si 38 de ani (75%).

Pentru 8 din 10 romani, a fi independent inseamna a nu depinde financiar de altcineva, iar pentru 77% independenta este asociata cu posibilitatea de a face lucrurile pe care si le doresc, de a-si implini pasiunile. Majoritatea persoanele cu varsta intre 55 si 65 de ani (88%) leaga independenta de posibilitatea de a face ceea ce isi doresc si de a-si implini pasiunile, in timp ce in cazul tinerilor de 18 pana la 23 de ani acest procent este de 56%.

A reusi pe cont propriu este o alta caracteristica care defineste ce inseamna independenta pentru 57% dintre romani. Procentul celor care apreciaza ca reusita pe cont propriu este echivalentul independentei este mai mare in randul femeilor (63%, versus 37% dintre barbati), precum si in randul tinerilor intre 18-23 de ani (62%) si al adultilor tineri (cu varsta intre 24 si 38 de ani).

Aproximativ 3 din 10 persoane din mediul urban declara ca independenta inseamna sa fii liber-profesionist si sa poata munci cand doresc, iar procentul ajunge la 40% in cazul persoanelor cu varsta intre 39 si 54 de ani. Doar 9% dintre romani considera ca independenta inseamna sa locuiesti singur, insa procentul in randul tinerilor intre 18 si 23 este cu mult mai mare: 21% cred ca a fi independent inseamna sa locuiesti singur.

Retail jobs

Desi cea mai mare parte dintre angajatii din Romania lucreaza integral de la sediul companiei (66%), o parte dintre ei au posibilitatea de a lucra periodic de acasa (15%), iar 19% isi desfasoara constant activitatea de acasa sau din alte locuri decat sediul companiei.

Avantajele pe care cei care lucreaza de acasa (ocazional sau constant) le identifica sunt: faptul ca au libertatea de a-si face programul cum doresc (61%), ca se pot concentra mai bine (55%), ca au mai mult timp liber (53%), ca se simt relaxati si odihniti (51%), dar si ca sunt mai productivi (35%) si ca lucrul de acasa presupune utilizarea celor mai noi instrumente tehnologice (24%). In acelasi timp, 13% declara ca in contextul lucrului de acasa, cateodata se simt singuri, iar 20% ca le lipseste interactiunea cu alti profesionisti din domeniu (procentul este mai ridicat in randul femeilor – 25%, precum si in randul tinerilor de 18-23 de ani – 27%)

Citeste si:
Ce soluții de finanțare poți alege ca tânăr antreprenor
Ce soluții de finanțare poți...

"Exista o serie importanta de avantaje percepute de catre romanii din mediul urban in ceea ce priveste lucrul de acasa, iar companiile pot sa tina cont de acest lucru si sa ofere astfel de beneficii angajatilor lor, acolo unde este posibil. De altfel, este foarte interesant ca in cazul tinerilor intre 18 si 23 de ani procentul celor care au posibilitatea sa lucreze de acasa periodic este semnificativ mai mare decat cel general (37% versus 15%), ceea ce arata ca angajatorii vin deja in intampinarea nevoii de flexibilitate a tinerilor. In viitor ne asteptam ca din ce in ce mai multe companii sa raspunda nevoii de flexibilitate a angajatilor, sa le ofere posibilitatea sa lucreze de acasa sau sa fie intraprenori (un aspect care ar putea raspunde nevoii romanilor de a fi antreprenori)", a declarat Andrei Canda, Managing Partner iSense Solutions.

Citeste si:
Sindromul impostorului în contextul remote work
Sindromul impostorului în...

Datele sunt culese in ianuarie 2019, cercetarea fiind realizata online pe 1.011 respondenti si este reprezentativa pentru mediul urban din Romania, cu un grad de eroare de +/- 3,1 % la un nivel de incredere de 95%. Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri