Vrei sa afli mai multe despre industria de fashion? Fashion ROute, conferinta dedicata retailului de fashion si industriei textile, se reintoarce cu a treia editie pe 21 mai. Sub deviza Fashion Upgrade, Fashion ROute isi propune sa exploreze toate transformarile prin care industria trece si care este impactul acestora asupra pietei romanesti. Detalii, AICI.

“De ce magazine online? Pentru ca viitorul retailului atunci, in 2012 cand am lansat business-ul, ca si acum, este unul aproape complet digitizat. De ce moda si incaltaminte? Pentru ca mi-au placut intotdeauna si am incercat sa castig bani din ceea ce imi place sa fac. Inceputul a fost ca aproape orice inceput in business - cu foarte mult entuziasm, cu foarte multe probleme si provocari – mult mai multe decat estimasem sau imi imaginasem. Cum le-am depasit? Nu cred ca am o reteta particulara, cum se depasesc de obicei obstacolele in viata: cu multa incredere in tine si in proiectul tau si cu foarte multa perseverenta. Daca faci ceea ce trebuie, permanent si cu consecventa, rezultatele vor aparea”, spune tanara.



Concurenta este, insa, extrem de mare, devenind in timp din ce in ce mai acerba, atat in online, omnichannel, cat si in zona traditionala.

“Atuul principal? Suntem un magazin online care realizeaza produse de incaltaminte la comanda. Noi nu iti oferim o pereche de pantofi, noi iti realizam pantofii tai, complet personalizati! De ce ai tai? Pentru ca fiecare model poate fi personalizat in functie de dorinta clientului: culoarea pe care ti-o doresti, tocul pe care ti-l doresti si multe alte detalii care transforma produsul nostru dintr-unul “de pe raft” in produsul “creat” de tine, pentru tine. Ba, mai mult, ii si pictam, putand sa ii facem speciali. Asta ne si diferentiaza de colosi locali ca FashionDays, sau retaileri cu un brand name bine conturat si cu prezenta seminificativa in piata. Clientul nostru este special si vine la noi pentru a fi tratat si a se SIMTI astfel”, puncteaza Ana-Maria.

eMAG Marketplace: crestere de...
Citeste si: Peste 16.000 de selleri activi in eMAG Marketplace, crestere de 52%

Provocari majore

Provocarile de care s-a lovit in afecere sunt pe de o parte cele “clasice” oricarui antreprenor mic, iar pe de alta parte sunt unele specifice care tin de domeniu.

“Provocarile clasice tin de lupta surda si continua pe care o ai sa spravietuiesti: interactiunea cu statul, complexa si dificila, insuficient digitizata, taxele si impozitele – statul iti da cu o mana si iti ia cu doua, finantarile pentru dezvoltare care sunt scumpe, complicat de obtinut si prohibitive. Cele care tin de domeniu au legatura cu gasirea unor materiale de calitate, cu interactiunea cu furnizori seriosi, curieratul…important este sa nu scap din vedere niciuna, sa le iau pe fiecare in parte si sa le rezolv”.



AnaFashion are mai multi colaboratori. Avantajul online-ului, eCommerce-ului, este ca automatizeaza multe procese care altfel ar necesita multi angajati. Principalele dificultati logistice au legatura cu serviciile de curierat, cu aprovizionarea cu materiale de calitate, cu gasirea furnizorilor seriosi.

“Toate produsele noastre sunt realizare in Romania: designer romani, materii prime - in special piele, mana de lucru si asa mai departe - tot, absolut tot este realizat in Romania. Si suntem foarte mandri de asta!”, spune, zambind, antreprenoarea.

In ceea ce priveste vanzarile, tanara se arata usor dezamagita – desi au vandut bine in 2018, a fost sub asteptarile ei. “Ne asteptam ca digitizarea sa impulsioneze mai mult vanzarile online si romanii sa beneficieze mai mult de comoditatea de a cumpara produse din confortul fotoliului de acasa. Inteleg, din diverse studii, ca in continuare rolul primordial al magazinelor online ramane acela de informare. Pentru 2019 este prematur sa-mi exprim o parere”, spune ea.

Piata a crescut sustinut in ultimii 4-5 ani, cu o incetinire parca in ultimul an.

“Daca “offline” retail-ul este dominat de brandurile internationale precum Zara sau H&M, online-ul este dominat probabil de FashionDays/eMag, plus alti cativa jucatori, cu “roluri” insa mult mai reduse ca amploare.

Definirea pietei de incaltaminte online

Clientul doreste o experienta de shopping extrem de personalizata, care sa raspunda nevoilor sale particulare. Vrea sa cumpere din confortul fotoliului de acasa, dar totusi experienta sa fie cat mai apropiata de cea din magazin. Aici noile tehnologii au inceput sa redefineasca experianta cumparatorilor si nu cred ca suntem foarte departe de implementari la scara larga a unor cabine de proba virtuale spre exemplu. Clientii sunt mult mai educati si sofisticati, au exigente ridicate si cer preturi competitive”, considera Ana-Maria Rosca.

“Piata in care noi ne desfasuram activitatea este extrem de concurentiala, foarte sensibila la pret si cu consumatori care apreciaza din ce in ce mai mult produsele “tailor made”.

In ce ar trebui sa...
Citeste si: In ce ar trebui sa investeasca ownerii de magazine online de fashion

Atunci cand aduc vorba de modificarile legislative din ultimii ani, Ana rade amar si spune ca ar fi o discutie fara sfarsit pe aceasta tema.

“Mediul de afaceri, mic sau mare, cere de aproape 30 de ani guvernantilor predictibilitate. In actiuni si decizii, in cadrul legislativ. Pentru ca acest lucru nu se intampla este foarte greu sa gandesti planuri sustenabile pe mai mult de un an, nu mai vorbesc de 5. Nu am vazut masuri reale de stimulare a antreprenoriatului in Romania. Ai nevoie de multe hartii sa deschizi o firma, sistemul de taxe si impozite este stufos si complicat si intr-o mare masura similar daca ai 10 mii sau un milion de euro cifra de afaceri. Scadem 2 taxe si batem toba pentru asta si in liniste deplina marim alte 10 – si se numeste reforma fiscala”, critica tanara antreprenoare.

Finantarile se obtin greu iar actul administrativ care le insoteste este complicat si dificil. Suntem priviti, prezumtiv, “evazionisti”, mai puncteaza ea.

Concluzionand, ea crede ca statul ar putea face mult mai multe pentru a stimula antreprenoriatul si fie nu stie, fie nu vrea sa faca asta.

Cum ti se pare business-ul tinerei? Dar concluziile sale privind interactiunea legislativa a Guvernului cu micii antreprenori? Te incurajam sa comentezi.

Ionut Farcas, VTEX: In 2-3...
Citeste si: VTEX: In 3 ani vor aparea tool-uri care vor schimba marketingul online