Startup-ul care te ajută să îți faci tatuaje fără să te temi că te plictisești de ele sau nu te mai reprezintă

Ephemeral, un start-up din New York oferă o alternativă la tatuajele convenţionale sub forma un tatuaj efemer care dispare după aproximativ un an şi îşi propune să deschidă această piaţă unei noi clientele, relatează marţi AFP.

Abigail Glasgow a ales. De data aceasta va fi un ''M'', prima literă a prenumelui logodnicului ei, tatuată pe antebraţ. O alegere riscantă? ''Va dispărea, aşa că nu sunt prea îngrijorată'', a declarat ea cu o privire răutăcioasă.

După şase ani de dezvoltare, tânăra companie Ephemeral a găsit formula pentru un tuş compus din polimeri biodegradabili, care se dizolvă în mod natural între 9 şi 15 luni de la aplicarea prin acelaşi proces ca în cazul unui tatuaj convenţional, conform Agerpres.ro.

Pe vremea când era student la New York University (NYU), Josh Sakhai, unul dintre cei trei cofondatori ai Ephemeral, şi-a dorit un tatuaj permanent. ''Mi-a fost însă frică să-mi iau un angajament'', îşi aminteşte Sakhai, fiul unei familii de origine iraniană care nu agreează în mod deosebit tatuajul.

Apoi a venit ideea unui tatuaj temporar şi a tuşului care se decolorează, care a necesitat 50 de formule diferite, unele testate de Josh Sakhai pe propria piele.

Toate au fost dezvoltate într-un laborator din Milford (Connecticut), în colaborare cu dermatologi, exclusiv pe baza unor componente deja autorizate pentru alte produse de către autoritatea de reglementare americană Food and Drug Administration (FDA). Nu rămân urme în timp ca în cazul unor tatuaje permanente, dă asigurări Josh Sakhai. În schimb, liniile tatuajului rămân clare, iar desenul se estompează uniform, după cum o demonstrează exemplele de pe braţele lui.

Deocamdată, doar culoarea neagră este disponibilă, însă alte nuanţe ar putea îmbogăţi într-o zi paleta.

În mai multe regiuni ale lumii, în special în Asia, tatuatorii amatori oferă, de câţiva ani, tatuaje prezentate drept ''semipermanente'' datorită tuşului ''vegetal'' şi a unei penetrări superficiale a acului. În practică însă, aceste tatuaje se degradează, dar nu dispar complet şi provoacă deseori leziuni, ceea ce i-a determinat pe mai mulţi tatuatori profesionişti să tragă un semnal de alarmă.

Glumind, Josh Sakhai se descrie drept un ''cobai", arătând câteva locuri de pe braţele sale unde susţine că a avut tatuaje, acum invizibile.

Mama lui a făcut acest pas, cu două ore înainte, tatuându-şi trei fluturi în salonul Ephemeral, deschis la sfârşitul lunii martie în zona Williamsburg din Brooklyn.

''Facem posibil tatuajul pentru o nouă clientelă, care nu şi-ar fi dorit un tatuaj permanent'', a explicat Sakhai, pentru care acest nouă tehnică nu concurează cu tatuajul tradiţional.

Tatuajul temporar, care costă între 175 şi 450 de dolari la Ephemeral, poate deveni un pas către un tatuaj permanent, potrivit tânărului antreprenor.

Ephemeral a recrutat doar tatuatori din lumea tatuajelor permanente, inclusiv pe Marissa Boulay, care desenează litera ''M'' pe antebraţul lui Abigail, care are şi tatuaje permanente.

''Pot să mă distrez mai mult'', povesteşte Abigail. ''Pot să mă decid într-o clipă ce model vreau sau în ce zonă", adaugă ea.

''Mulţi oameni cred că schimbăm cultura'' tatuajului, a declarat Marissa Boulay.

Considerat pe vremuri un teritoriu al ''rebelilor'', chiar al celor marginalizaţi, şi un simbol al radicalismului, tatuajul s-a democratizat în ultimii 20 de ani, până la punctul la care în prezent este răspândit în rândul ''milenialilor''.

Aproximativ 40% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 18 şi 34 de ani au cel puţin un tatuaj, potrivit unui studiu realizat în 2019 în Statele Unite de Institutul Nielsen.

''Nu încercăm să schimbăm ceva'', a precizat Boulay, care s-a specializat pe cont propriu în arta tatuajelor, pe care o practică de 11 ani. ''Nu încercăm decât să facem mai accesibilă oamenilor această experienţă'', a subliniat tânăra de 29 de ani, al cărei corp este acoperit cu tatuaje permanente.

"Cred că tatuajele sunt o formă de exprimare şi o artă'', adaugă ea.

Sursa foto: Olena Yakobchuk / Shutterstock.com
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri