Footprints este un startup înființat în anul 2017, a cărui misiune este de a ajuta retailerii fizici, cu ajutorul inteligenței artificiale, să profileze comunitățile din jurul anumitor magazine, astfel încât modelele de achiziții și investițiile de marketing să devină mai eficiente și să determine modul de operare al acelor magazine.

"Footprints este o inițiativă care vine după 17 ani de experiență pe care o am în tehnologiile media digitale" a declarat Dan Mărculescu, fondator Footprints for retail, pentru wall-street.ro.

Acesta a arătat faptul că experiența de a lucra la nivel global cu tehnologii care să personalizeze, foarte eficient, experiența pe care o au consumatorii în magazinele online, a contribuit mult la crearea startup-ului Footprints.

Astfel, în 2017, anul lansării startup-ului, Dan Mărculescu a realizat că tehnologiile de personalizare și de eficientizare a relației dintre retailerii online și consumatorii online nu erau deloc transpuse în mediul offline, pentru retailerii offline, lucru pe care s-a decis să îl schimbe.

Prin urmare, diferența pe care o oferă soluția Footprints, spune fondatorul acesteia, este dată de a intra într-un magazin fizic, în care toate persoanele sunt tratate la fel, versus o experiență în care acel magazin fizic să ajute clientul să caute, să găsească și să pună în coș produsele potrivite, în cea mai scurtă cale de la intrare până la plată.

Totodată, arată Dan Mărculescu, retailerii se concentrează în special pe datele online, pentru că sunt mult mai ușor de captat, în vreme ce datele folosite de soluția Footprints, deși sunt deja disponibile pentru orice retailer, sunt izolate în sisteme cum ar fi camerele video, informațiile din rețeaua wi-fi, sistemul electronic de tranzacții etc.

Ce facem noi este să integrăm toate aceste sisteme astfel încât să obținem o informație unificată, offline și online, asupra fiecărui client în parte.

Dan Mărculescu, fondator Footprints

De asemenea, a explicat Dan Mărculescu, al doilea aspect important este că, spre deosebire de Footprints, retailerii folosesc modele algortimice tradiționale, în vreme ce soluția sa folosește tehnologii de inteligență artificială, de machine learning.

În consecință, arată fondatorul Footprints, diferența este între un model generalist, în care clientul e tratat ca parte dintr-un grup de un milion de persoane, pentru că aceea este capacitatea tehnologică a sistemelor în acel moment, versus machine learning, care se poate adapta la nevoile specifice ale clientului, pe canalul potrivit, la momentul potrivit.

Drept studiu de caz, Dan Mărculescu a povestit că a avut, recent, o experiență de lucru cu First Bank pentru a eficientiza adopția aplicației de mobile banking.

Concret, ca urmare a proiectului, clienții băncii au fost targetați și retargetați prin intermediul soluției Footprints pentru a fi convertiți în utilizatori ai aplicației mobile în funcție de profilul acestora de consumatori.

De asemenea, transmite Dan Mărculescu, soluția Footprints "la cheie", ar costa un retailer o sumă cu cinci cifre, în euro, anual.

Cât despre felul în care s-a schimbat profilul consumatorilor români în ultimii ani, fondatorul Footprints a explicat că, după lockdown, datele și calitatea datelor au crescut exponențial datorită faptului că publicul a văzut foarte multe beneficii în experiența de shopping online, în special avantajul de a căuta, a găsi și a comanda mai ușor produsele.

Nu în ultimul rând, a mai arătat Dan Mărculescu, așteptările legate de experiența omnicanal sunt din ce în ce mai mari, fiind determinate în special de generațiile noi, care sunt obișnuite cu cumpărăturile digitale.

Sursa foto: Wall-street.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Luca Dinulescu
Luca Dinulescu este jurnalist, activând anterior pentru publicații precum Digi 24, Adevărul sau Academia Cațavencu. A desfășurat de asemenea o activitate publicistică constând în patru volume publicate, între acestea numărându-se proză, nuvele și benzi desenate. Este absolvent de Regie Film și a fost de asemenea posesor al bursei J.W.Fulbright pe scenaristică și regie de film.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri