29 Martie 2011

Care sunt problemele de infrastructura ale Capitalei



Romania a pierdut mult din competentele de macro-planificare teritoriala dupa 1990, prin renuntarea la veche legislatie, considerata un atribut al dictaturii, apreciaza arhitectul-sef al Capitalei, Gheorghe Patrascu, conform Mediafax.

"Dupa Revolutie, tranzitia s-a facut intr-un mod eronat, planificarea fiind imediat atribuita unui sistem totalitar", a spus Gheorghe Patrascu (foto) la un eveniment organizat de Ziarul Financiar.

Referindu-se la vechea legislatie, el a dat exemplul legii exproprierilor din anii '70, "o lege foarte buna", desi prevederile nu erau respectate.

"Noi am negat totul, spre deosebire de alte tari, care au avut o tranzitie mai lenta", a spus arhitectul-sef.

El a afirmat ca Bucurestiul, cu o expansiune relativ tarzie fata de alte capitale europene, are o "structura administrativa nefericita", iar problemele cu care se confrunta nu trebuie tratate local, ci la nivel national.

Printre problemele Capitalei se numara cele legate de infrastructura de transport si dezvoltarea spatiului public, iar unele obiective trebuie sa vizeze dezvoltarea infrastructurii de metrou si descurajarea traficului in zona centrala.

Pe de alta parte, arhitectul-sef a criticat slaba capacitate administrativa pentru pregatirea proiectelor de atragere a fondurilor europene.

"E greu sa-i faci pe unii sa inteleaga avantajele atragerii de fonduri europene", a mai afirmat oficialul.

Patrascu a mai spus ca este foarte important pentru Bucuresti sa-si reactualizeze planul de urbanism general, care este un mecanism de stimulare a dezvoltarii si va include o lista de proiecte prioritare.

"Bucurestiul este singura Capitala din Europa care nu are o agentie de dezvoltare", a spus arhitectul.

El a mai spus ca spre deosebire de proiectare, serviciile de planificare, edilitare sau de urbanism nu pot fi privatizate.



Citeste si