12 Septembrie 2011

Traficul pe aeroporturile Otopeni si Baneasa ar putea creste cu 6%



Traficul pe aeroporturile Otopeni si Baneasa ar putea creste in acest an cu 6%, de la 6,98 milioane de pasageri anul trecut la 7,43 milioane pasageri, ca urmare a intrarii pe piata a operatorilor Pegasus din Turcia si Qatar Air din Emiratele Arabe Unite, transmite Mediafax.

"In primul semestru au fost inregistrati 3,12 milioane de pasageri, iar pentru intreg anul previzionam ca vom ajunge la un trafic de 7,43 milioane de pasageri, pe cele doua aeroporturi, in crestere cu 6% fata de anul trecut. Este o crestere naturala, prin dezvoltarea unor rute unde exista mai multi pasageri, dar si prin operarea a doua companii noi la Otopeni", a declarat directorul de calitate al Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti (CNAB), Valentin Iordache, la un forum pe tema infrastructurii aeroportuare.

Aeroporturile Henri Coanda (Otopeni) si Aurel Vlaicu (Baneasa) functioneaza sub autoritatea CNAB.

Referitor la reorganizarea aeroportului Baneasa, care va fi transformat in aerogara pentru curse de business, Iordache a spus ca planul vizeaza scaderea traficului, de la doua milioane de pasageri pe an la valoarea la care a fost proiectat, de 300.000 pasageri pe an.

"Traficul pe Baneasa este supraglomerat. Prin reconfigurare vrem sa aducem iar traficul la 300.000 de pasageri, dar la un nivel de calitatea superioara, asemanator cu London City Airport", a afirmat Iordache.

El a spus ca check-in-ul va fi realizat in maxim 15 minute, iar distanta de la avion la parcarea auto va fi parcursa de pasageri in cel mult 5 minute.

Totodata, traficul la nivelul Romaniei ar putea creste in acest an cu 10% fata de 2010, de la 10,09 milioane pasageri la 11,1 milioane pasageri, potrivit directorului comercial al aeroportului din Cluj, Gabriela Zanc, care a citat un studiu al Asociatiei Aeroporturilor din Romania.

"Previziunile pentru perioada 2011 - 2015 sunt de crestere a traficului cu 10% in fiecare an, pana la un nivel de aproximativ 16,26 milioane pasageri", a declarat Zanc.

Din traficul total, 90% este realizat de primele patru cele mai mari aeroporturi, respectiv Otopeni, Baneasa, Timisoara si Cluj.

Zanc a adaugat ca la Aeroportul Cluj-Napoca traficul ar putea creste in acest an cu 5% si pana in 2015 cu 10%, la 1,65 milioane pasageri.

In ultimii ani, aerogara a inceput un proces de dezvoltare a infrastructurii, prin constructia unui terminal nou de sosiri si a unuia de plecari, constructia unei noi piste care are ca termen de finalizare anul viitor. Totodata, autoritatile intentioneaza sa construiasca un terminal cargo, un hotel si o parcare supraetajata.



Citeste si