Cum arata motorul avionului supersonic romanesc

Asociatia Romana pentru Cosmonautica si Aeronautica (ARCA) a inceput constructia motorului avionului supersonic IAR-111 Excelsior, aparat destinat lansarii rachetei spatiale Haas II pentru Competitia Google Lunar X Prize si dezvoltarii turismului spatial.

Motorul supersonicului a primit numele "Executor". Acesta are o lungime de 2,2 m si o greutate de 600 kg fiind realizat din materiale compozite, precum rasini fenolice si epoxidice, ranforsate cu fibre de quartz si carbon.

Combustibilul este format din oxigen lichid si kerosen, care alimenteaza motorul prin intermediul a doua pompe antrenate de o turbina de 1,2 Mega Wati.

Presiunea in camera de ardere a motorului este de 44 atmosfere, iar temperatura de 3000°C. Tractiunea la sol a motorului este stabilita la 24 tone-forta.

In prima faza se vor realiza 18 motoare, pentru testele care vor demara la jumatatea anului 2012.

Programul ARCA pentru Competitia Google Lunar X Prize este finantat cu surse exclusiv private, cu sprijinul partenerilor BRD-Groupe Société Générale, System Plus si Calor, avand programat primul zbor in toamna anului 2012.

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri