30 Iulie 2012

Vacanta in Uganda, locul unde natura este mai aproape de inceputurile lumii

Matilda Crossman, managing director in cadrul The ExP Group Romania si Europa Centrala si de Est, companie britanica de training profesional, povesteste cititorilor Wall-Street.ro despre destinatia sa de vacanta, Uganda.

Destinatia preferata

Imi place mult sa vizitez locuri noi ori de cate ori am ocazia.

Recent, am fost intr-o delegatie in Africa, dar am reusit sa prind si cateva zile libere . Am ales sa le folosesc pentru a vizita gorilele in mediul lor natural, la munte, in Uganda.

Trei motive pentru care ar trebui sa mergem acolo

Daca iubesti animalele. Eu le iubesc. Mai sunt doar 720 de gorile de munte in viata, in intreaga lume. Uganda are un sistem foarte bine pus la punct de protectie a acestora. Si asta include „turism controlat” in sensul ca numarul turistilor care le pot vizita in ambientul lor natural este limitat.

Daca iubesti natura. Ador sa fiu in natura si cu cat aceasta este mai salbatica, mai aproape de inceputurile lumii, cu atat mai bine. Pentru a vizita gorilele in habitatul lor naturale, mergi 12 ore dupa ce cobori din avion. Mai mult de jumatate din drumul pana la munte este un veritabil traseu de off-road. Dupa 12 ore de calatorie, seara, ne-am cazat la marginea „Padurii impenetrabile”, o padure tropicala extrem de densa. In dimineata urmatoare, pentru a putea vedea gorilele am urcat pe munte si am intrat in Padurea impenetrabila, unde traieste aceasta specie pe cale de disparitie. Grupul in care am fost era condus de un ghid care taia efectiv drum prin jungla si croia poteca pe care aveam voie sa calcam si sa ne strecuram. Efortul a fost unul mare insa sentimentul pe care il ai cand ajungi la cativa metri de un animal atat de pretios si stiind ca cel mai apropiat om este la 5-6 km departare, este absolut unic.

Daca iubesti locuri nedescoperite inca. Uganda are o istorie agitata dar este supranumita „perla Africii” pentru motive care sunt evidente. Unganda este o tara extrem de verde, cu terenuri foarte fertile, pline de culturi de ceai, si plantatii de arbori de cafea, cei mai dulci ananasi pe care ti i-ai putea imagina vreodata, 28 de tipuri de arbori bananieri. Iar deasupra tuturor, oamenii locului, atat de prietenosi si ospitalieri. Te fac sa te simti binevenit sa descoperi natura virgina, fauna, flora, pe care nu ti-ai imaginat vreodata.

Cea mai buna perioada in care putem vizita Uganda

Fiind la Ecuator, este o temperatura relativ stabila deci Uganda poate fi vizitata in orice anotimp.
Top 3 must see sau must doGorilla trecking – dar trebuie rezervare in avans pentru ca exista un numar limitat de permise pe zi.
Boat safari – in parcul national Queen Elisabeth – unde poti vedea din apropiere mamiferele gigant (elefantii, hipopotami, etc), dar si peste 100 de specii de pasari incredibi de frumoase, fiecare cu comportament diferit.
O comunitate rurala(un sat) pentru a vedea cum traiesc de la conditii de viata si pana la traditii. Sunt localitati care de multe ori nu au electricitate, produc pentru autoconsum (cultiva legume si cresc animale) si in ciuda provocarilor pe care le intampina, raman pozitivi. Bastinasii din Uganda sunt probabil printre cei mai fericiti oameni pe care i-am intalnit.

Cel mai bun restaurant/local/bar din Uganda

Un pranz pregatit si servit la marginea „Padurii Impenetrabile”, dupa catararea pe munte sa vedem gorilele, a fost cel mai memorabil loc unde am servit masa.
Felul de mancare traditional care v-a placut cel mai mult Localnicii folosesc un tip de banana (nu dulce asa cum stim noi) din care fac „matoke” si care tine loc de mamaliga romaneasca. Ei combina „matoke” cu carne gatita. Mancarea e foarte simpla, dar foarte sanatoasa si cu gust pentru ca ingredientele sunt 100% naturale. Si se gaseste in orice loc.

Sursa foto: danbinuganda.blogspot.ro

Cea mai placuta amintire din locul Uganda

In mijlocul unei familii de gorile salbatice doar la cativa metri de ele. Am avut privilegiul sa le vad cum interactioneaza membrii unei familii de gorile si am ramas profund impresionata de similaritatea cu emotiile pe care le exprima similare cu noi, oamenii cu manifestarile noastre afective.
V-ati muta acolo? A vizita Uganda ca turist este o experienta diferita de cea pe care o ai traind acolo tot timpul. Cand vii dintr-o societate cu o alta cultura, ar fi o adevarata provocare sa traiesti acolo, deoarece este o tara relativ nedezvoltata. Pe de alta parte este o oportunitate extraordinara sa faci o diferenta fundamentala in viata acelor oameni cu expertiza pe care o ai. Experienta mea in domeniul educational, de exemplu, le-ar oferi sansa sa poata faca alegeri pentru viata lor, asa cum nu se intampla acum. Pe scurt, insa, daca compania pentru care lucrez ar dori sa merg acolo, da, as merge.

Sursa foto: pureafrica.com.au

Cum caracterizati localnicii, in comparatie cu alte tari?

Sunt foarte norocoasa ca am calatorit in Africa destul de mult prin activitatea pe care o desfasor, iar localnicii sunt asemanatori cu cei intalniti in alte tari din Africa: sunt mai saraci ca cei din Europa, dar paradoxal, par mai fericiti. Sunt foarte prietenosi si relaxati.Recomandari de suveniruriAmintirile captate in fotografii si creatii manuale ale localnicilor.Cea mai importanta recomandare pentru Uganda pe care nu o gasim intr-un ghid turistic?Mergi cu inima si mintea deschisa si fii pregatit pentru o experienta unica. Asta este ceea ce vei trai acolo.