Cum arata harta profitabilitatii Wizz Air: Romania bate Polonia
Analizand orarul de zbor al operatorului aerian low-cost Wizz Air, intre august 2012 si august 2013, reiese ca in 12 luni compania ungara a renuntat la 25 de rute, dar a adaugat peste 60 noi, ceea ce ii va aduce in vara o crestere a capacitatii cu 9%.
Wizz Air a renuntat la toate cele 6 rute operate din Cork, Irlanda, dupa ce Ryanair a luat decizia din toamna de a intra pe 4 dintre acestea.
Pentru a echivala rutele taiate, Wizz Air s-a uitat catre Romania si a adaugat 6 destinatii noi, Roma Fiumicino si Roma Ciampino catre Cluj Napoca, Targu Mures, Timisoara si Forli, Bologna catre Bucuresti, Cluj Napoca, Timisoara. Alte rute noi au fost Roma - Gdansk, Bologna – Sofia.
Vara aceasta, Wizz Air are in plan si relocarea a 17 rute din Varsovia Chopin inapoi la Varsovia Modlin.
Potrivit Anna Aero doar 10 din cele 16 baze Wizz Air vor creste in vara aceasta. Trei din cele 4 baze din Romania vor creste, fata de Polonia unde doar una din cinci baze vor creste. Cauza este presiunea pe care o face Ryanair in Polonia, in timp ce in Romania prezenta operatorului low-cost irlandez este aproape nesesizabila.
In Romania, Wizz Air opereaza, in prezent, 63 de rute nationale si internationale.
Wizz Air opereaza o flota de 43 aeronave Airbus A320 de la 16 baze, 270 de rute facand legatura cu 94 de destinatii din 33 de tari. Compania implineste anul viitor 10 ani.
Source: Analysis of Innovata / Diio Mi data for w/c 12 August 2013 and w/c 13 August 2012