Charlie Ottley, prezentatorul seriei "Wild Carpathia", a carei a doua parte va avea premiera europeana pe televiziunea internationala Travel Channel joi, spune ca Romania este o tara fascinanta, iar padurea reprezinta cea mai importanta resursa a ei.

Charlie Ottley a impartasit experientele sale din Romania, din timpul filmarilor la seria "Wild Carpathia", intr-un mesaj publicat pe blogul Ambasadei Marii Britanii la Bucuresti, scrie Mediafax.

Ottley isi prezinta impresiile despre Romania in contextul in care partea a doua a seriei "Wild Carpathia" (intitulata "From the Mountains To The Sea/ De la munti pana la mare"), care promoveaza Romania si include interviuri cu principesa Margareta si Ivan Patzaichin, va avea premiera la nivel european, inclusiv in Romania, pe televiziunea internationala Travel Channel, joi, de la ora 19.00.

Astfel, Charlie Ottley spune ca, in urma cu trei ani, cand a inceput sa lucreze la seria "Wild Carpathia" alaturi de coproducatorul si cameramanul Alasdair Grant si cu ajutorul lui Paul Lister si al The European Nature Trust (Fondul European pentru Natura), nu stia cat de bine va fi primit acest program. El spune ca, la momentul respectiv, desi existau multe show-uri de gastronomie si de turism, nu fusese inca difuzat un program de travel despre mediul inconjurator.

"Am creat un nou gen (...) si «Wild Carpathia», datorita amabilei implicari a printului Charles, a devenit un fenomen international si cel mai vizionat program difuzat de Travel Channel in cei 26 de ani de la lansarea acestei televiziuni", a declarat Charlie Ottley.

El precizeaza ca a incercat sa prezinte frumusetile muntilor Carpati, padurile si viata salbatica, dintr-un punct de vedere relevant pentru aceasta regiune. In primul rand, este vorba despre exploatarile forestiere ilegale, care transforma munti intregi in zone fara vegetatie. In al doilea rand, Charlie Ottley se refera la lasarea in paragina, respectiv la interventiile iresponsabile in peisajele medievale incantatoare. Potrivit lui Ottley, daca peisajul ar fi protejat, acest lucru ar face ca turismul sa devina una din cele mai mari surse de venituri ale Romaniei.

Prima parte a miniseriei "Wild Carpathia" a fost lansata in octombrie 2011 si a fost difuzata la nivel international pe Travel Channel.

"Impactul acestui program a fost mai mare decat ne-am fi putut imagina vreodata. Si imediat ne-a fost limpede ca mai pot fi facute multe. Erau si alte peisaje amenintate si alte zone incantatoare care trebuia aratate lumii. Astfel, in a doua parte a seriei am ales sa ne centram pe Baile Herculane, o statiune geotermala care a fost candva cel mai important oras de acest fel din Europa si care ar putea sa cunoasca din nou gloria de odinioara daca ar fi facute investitiile necesare", spune Charlie Ottley.

El a precizat ca in a doua parte a seriei "Wild Carpathia", care are premiera in aceasta
saptamana, este prezentata si Delta Dunarii, un labirint neobisnuit de frumos de stuf, lacuri, mlastini, cursuri de apa, viata salbatica si pasari rare.

"Pentru a conecta toate acestea cu «Wild Carpathia», ne-am folosit de caile navigabile si de sistemul de rauri care isi au sursa in munti si se varsa in Dunare", a mai spus Ottley.

Potrivit lui Ottley, aceasta serie a presupus un efort mare in ceea ce priveste editarea si reeditarea, pentru a reusi sa redea un echilibru perfect intre mesajul serios privind problemele de mediu si o prezentare

a locurilor care sa ii inspire pe oameni sa viziteze aceste peisaje frumoase si fragile.
"Romania este o tara minunata si fascinanta. Romanii sunt persoane ospitaliere, prietenoase, muncitoare si mandre", mai spune Charlie Ottley.

El este de parere ca exploatarea resurselor naturale la scara nationala trebuie sa inceteze, in conditiile in care companiile occidentale ofera stimulente financiare pentru agricultura intensiva si defrisari la nivel mare, fapt care conduce la distrugerea peisajelor bucolice.

"Cea mai importanta resursa pentru Romania nu este lemnul - este padurea", spune Charlie Ottley. El precizeaza ca nu vorbeste in acest caz despre abilitatea de a moderniza, ci "de abilitatea si dorinta" de protejare a patrimoniului rural, care ar putea genera in viitor cel mai mare venit pentru Romania.

Documentarul "Wild Carpathia 2" va fi difuzat in reluare pe Travel Channel vineri, de la ora 21.00.
In Marea Britanie, partea a doua a seriei "Wild Carpathia" a avut premiera luni, pe Travel Channel, urmand sa fie reluata vineri, de la ora 20.00.

Compania Scripps Networks Interactive, care detine Travel Channel, si ministrul delegat pentru IMM, Turism si Mediu de Afaceri, Maria Grapini, au anuntat, pe 19 aprilie, ca miniseria "Wild Carpathia" va continua cu doua parti noi. Prima parte a miniseriei "Wild Carpathia" - ce a inclus un interviu in care printul Charles promova Transilvania - a fost lansata in octombrie 2011 si a fost difuzata la nivel international, inclusiv in Romania.

Citeste si:

    In acest context, Alasdair Grant, coproducator al "Wild Carpathia" si cel care semneaza imaginea acestei miniserii a declarat ca cele doua noi parti vor fi centrate pe Muntii Carpati. Gazda acestora este tot Charlie Ottley, cel care a prezentat si prima parte a acestei miniserii.

    Potrivit lui Alasdair Grant, cel de-al doilea episod are titlul "Wild Carpathia - From the Mountains To The Sea" (De la munti pana la mare, n.r.) si este o calatorie de la Portile de Fier pana in Delta Dunarii, care include prezentarea unor locuri de pe Valea Oltului, a Muntilor Fagaras, a Castelului Peles si a manastirii Cozia. De asemenea, documentarul include prezentarea unor localitati din Delta Dunarii.

    Totodata, Alasdair Grant a declarat ca, in septembrie, partea a doua a seriei "Wild Carpathia" va fi difuzata in 120 de tari, in 19 limbi. "Va fi o imensa campanie de promovare a imaginii Romaniei si speram ca va incuraja turistii sa mearga sa descopere ultima mare regiune salbatica din Europa", a spus Alasdair Grant.

    Citeste si:

      Pe de alta parte, Alasdair Grant a spus ca ultima parte a seriei "Wild Carpathia", cea de-a treia, va include un interviu cu printul Charles al Marii Britanii si va fi difuzata la nivel international in luna noiembrie.

      Ideea care a stat la baza scenariului noilor episoade a fost dezvoltata de The European Nature Trust (Fondul European pentru Natura), o organizatie infiintata in anul 2001, de Paul Lister, pentru a ajuta la pastrarea si restaurarea ultimelor areale de salbaticie si a habitatelor degradate in Europa.

      Prima parte a documentarului "Wild Carpathia", cu o durata de o ora, a prezentat muntii spectaculosi (Carpatii Occidentali - Muntii Apuseni) si padurile seculare ale Transilvaniei. Casa a lupilor, a ursilor si a rasului - animal pe cale de disparitie -, tinutul este putin cunoscut de restul lumii, aceasta portiune din Carpati fiind ultima regiune salbatica nedistrusa din Europa. Filmul ofera o perspectiva unica asupra frumusetii si culturii originale a Transilvaniei, explorand istoria sa bogata, de la ruinele mistice ale vechii civilizatii dace la orasele si satele sale medievale, multe dintre acestea supravietuind pana azi.

      Travel Channel a fost lansat in 1994 si este disponibil in 21 de variante lingvistice in peste 130 de tari din Europa, Orientul Mijlociu, Africa si zona Asia-Pacific. Travel Channel International face parte din Scripps Networks International, divizia de dezvoltare globala a Scripps Networks Interactive, Inc.

      In Romania, Travel Channel este disponibil in grilele RCS&RDS, Romtelecom (DTH si IPTV), UPC, Focus Sat, Ines, dar si in pachetele unor operatori de cablu mai mici.

      Abonează-te pe

      Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

      Despre autor
      Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

      Te-ar putea interesa și:



      Mai multe articole din secțiunea Turism »



      Setari Cookie-uri