FPTR: Desi 2014 a inceput prost, speram la o redresare a turismului pentru ca este an electoral

Hotelierii spera in cresterea traficului turistic in 2014, desi in primele doua luni s-au inregistrat scaderi, iar optimismul lor se bazeaza pe constatarea ca in anii cu alegeri veniturile romanilor cresc si o parte din bani sunt alocati vacantelor.

"Am constatat ca exista o ciclicitate a anilor de varf in turism care coincide, in mod intamplator sau nu, cu anii electorali. Explicatia ar fi ca in acesti ani veniturile romanilor cresc, fie ca se dau mai multe prime, fie ca se reduc anumite impozite, iar o parte din bani sunt alocati si vacantelor", a declarat Dragos Raducan, vicepresedintele Federatiei Patronatelor din Turismul Romanesc (FPTR).

El spune ca doar o crestere a veniturilor populatiei ar mai putea salva din punct de vedere turistic inceputul prost de an, cand lipsa zapezii a dus la scaderi ale turismului montan, astfel ca statiunile montane au fost pustii. In primele luni in toate zonele turistice din tara a scazut numarul vizitatorilor romani si straini, scrie Mediafax.

Alta premisa nefavorabila este scumpirea cu pana la 5 procente a vacantelor in Romania in acest an, scumpire generata de cresterea facturilor la utilitati. "Nici hotelierii de pe litoral nu au mai putut mentine preturile si le-au crescut cu pana la 5%, desi in vara anului trecut turismul de la Marea Neagra a scazut cu 10%", a incheiat Raducan.

Citeste si:
DOCUMENT | Ce reguli de protecție trebuie să respectăm la alegerile...
DOCUMENT | Ce reguli de...
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri