Touroperatorii din Bulgaria sunt ingrijorati de o posibila scadere a numarului de turisti ucraineni si rusi in aceasta vara, atat din cauza tensiunilor dintre cele doua tari, dupa anexarea Crimeei de catre Rusia, cat si din motive economice, relateaza Novinite.

Potrivi publicatiei bulgaresti Capital Daily, intre motivele economice se afla deprecierea grivnei ucrainene, cu 46%, si a rublei, cu 20%, scrie Mediafax.

Touroperatorii nu au prezentat date oficiale privind reducerea numarului de turisti, dar media este de 10%-12%, iar impactul va fi destul de mare avand in vedere ca rusii sunt cei mai numerosi vizitatori din Bulgaria, iar ucrainenii se afla pe pozitia a sasea.

"Piata rusa este in asteptare. Oamenii sunt stresati de deprecierea rublei", a declarat Valentin Iosifov, din partea companiei TUI.

Pe de alta parte, in sezonul de ski a avut loc o crestere de 2% a numarului de turisti, in pofida iernii neobisnuit de calda si lipsita de zapada. Statiunile de iarna din Bulgaria au fost vizitate de 1.250.000 de turisti. Dintre acestia, numarul turcilor a crescut cu 8%, cel al sarbilor a scazut cu 10%, in timp ce numarul vizitatorilor din Rusia a ramas neschimbat fata de anul trecut.

Operatorii din sectorul de profil anticipau pentru acest an o crestere semnificativ mai mare, de 30%-40%.

Proprietarul agentiei Christian Tour din Bucuresti, Cristian Pandel, a declarat la inceputul saptamanii, ca o parte din turistii din Rusia renunta la rezervarile facute la hoteluri de 5 stele din Grecia si Turcia, pe fondul crizei din Crimeea, iar hotelierii au reactionat deja si au scazut preturile cu pana la 20%. El afirma atunci ca se asteapta la reactii similare de la hotelierii din toate pietele, de la Spania la Cipru, sau la Bulgaria.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri