Patronatele din turism l-au convins pe ministrul Economiei, Mihai Tudose, sa renunte la decizia prin care promovarea Romaniei urma sa treaca de la Autoritatea pentru Turism (ANT) la nou infiintatul Institut Roman de Comert Exterior, a declarat agentiei Mediafax Alin Burcea, vicepresedintele ANAT.

"In urma discutiilor de ieri si de azi dintre patronatele din turism si ministrul Economiei, Mihai Tudose, ministrul a ajuns la concluzia ca este bine ca promovarea turismului sa ramana la ANT. Ministrul a inteles care ar fi dezavantajele daca promovarea ar pleca de la ANT", a spus Burcea. El a mai spus ca, in schimb, ministrul Economiei a propus ca numarul birourilor de promovare turistica in strainatate (11, in prezent - n. r.) sa creasca in urmatoarea perioada, patronatele urmand sa vina cu propuneri in care sa nominalizeze cateva piete care au nevoie de un reprezentant al Romaniei.

"In plus, cei 81 de reprezentanti comerciali ai ambasadelor Romaniei in lume vor reprezenta si turismul. Pana acum noi, cei din turism, nu aveam contact cu ei si nu tineam legatura", a adaugat Burcea. Institutul de Comert exterior va urma sa functioneze, fara a mai avea insa printre atributii si promovarea turismului.

Contactati de Mediafax, reprezentantii Biroului de Presa al ministerului nu au confirmat, dar nici nu au infirmat informatia prin care promovarea turismului va ramane la ANT. "Sunt mai multe scenarii luate in calcul si forma finala a functionarii Institutului de Comert Exterior va fi cea care va fi adoptata prin Hotarare de Guvern in perioada urmatoare", au declarat reprezentantii Biroului de Presa al Ministerului Economiei.

Mediafax a anuntat la finele lunii decembrie ca patronatele din turism cer Guvernului sa renunte la decizia prin care promovarea Romaniei trece de la ANT la nou infiintatul Institut Roman de Comert Exterior, considerand ca masura este absurda, decapiteaza turismul, creeaza haos si arata lipsa de consideratie a statului fata de acest sector.

"Nu vad de ce un institut de comert ar trebui sa se ocupe de promovarea turismului. Promovarea ar trebui facuta de o institutie care sa cunoasca bine background-ul industriei si piata. Cum sa dai aceasta promovare unora care habar nu au sa o faca?", a declarat atunci agentiei MEDIAFAX Radu Enache, presedintele Federatiei Industriei Hoteliere din Romania (FIHR) si unul dintre cei mai mari hotelieri din tara.

Guvernul a decis pe 18 decembrie, anul trecut, sa infiinteze Institutul Roman de Comert Exterior, care preia atributiile si personalul din domeniu de la Departamentul de comert exterior si relatii internationale din ministerul Economiei, dar si activitatile de promovare a turismului de la Autoritatea Nationala pentru Turism, aceasta din urma, care se ocupa de promovarea Romaniei, ramanand sa se ocupe doar de autorizarea si controlul structurilor de cazare. Masura a fost stipulata intr-o ordonanta de urgenta care reglementa functionarea Ministerului Economiei, urmand ca in termen de 60 de zile sa fie aprobata prin hotarari de Guvern functionarea institutiilor din subordine, printre care si cea a Institutului Roman de Comert Exterior.

"Aceasta decizie (de transfer al promovarii la institut - n.r.) arata interesul scazut care este acordat acestei industrii. Guvernul a luat recent o masura buna, reducand TVA pentru alimentatia in turism, dar acum face o mare greseala. Astfel de atitudini fata de turism explica ponderea mica in PIB a acestui domeniu", a mai spus Enache.

Reprezentantii industriei de turism cred ca transferarea promovarii turismului catre o organizatie care are un obiect de activitate foarte larg, fara pastrarea identitatii unei structuri cu specializarea stricta in domeniul marketingului si comunicarii pentru turism, este un semnal total gresit pentru industrie si pentru partenerii straini si o decizie "in flagranta contradictie" cu tendintele europene si mondiale referitoare la organizarea activitatilor de promovare a turismului.

Si Alin Burcea a afirmat atunci ca mutarea promovarii la Institutul de Comert Exterior nu va fi benefica pentru turism. "De la solicitarea patronatelor de a avea un minister sau un departament unitar pentru turism, de la ideea ca Organizatia Romana pentru Turism - un parteneriat public-privat este cea mai buna formula pentru promovare, am ajuns la o formula de neinteles, cu rezultate improbabile! Noi, patronatele, cu cine discutam de acum incolo? Probabil ca in viitor cu nimeni! Avem ministere pentru romanii de pretutindeni, avem SGG cu rang de ministru, dar aceasta ramura importanta a economiei nationale, turismul, este lipita ba la un minister, ba la altul! Asta se intelege prin schimbare?", a spus Burcea.

Jucatorii de pe piata de turism afirmau atunci ca se indoiesc ca Guvernul a luat decizia de a muta activitatea de promovare in baza unui studiu sau macar a unei note de fundamentare. Mai mult decat atat, surse din turism sustineau ca masura prin care promovarea pleaca de la ANT nu avea ratiuni economice, ci politice. Prin "decapitarea" ANT, Guvernul nu face altceva decat sa-i reduca drastic atributiile sefei ANT, Simona Man, care este si presedinta PP-DD.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri