12 Iunie 2015

Perfect Tour: O companie lucreaza cu doua agentii de turism pentru calatorii de business, dar numarul scade



In Romania, o companie lucreaza in medie cu doua agentii de turism pentru calatorii de business, insa numarul scade. Din ce in ce mai multe companii se indreapta catre un singur furnizor. E mult mai sigur si mai eficient economic, sustine Marian Ionescu, directorul comercial al agentiei de turism Perfect Tour.

Ionescu spune ca o companie isi poate reduce costurile de calatorii de business daca lucreaza cu o singura agentie. Astfel, pentru reducerea costurilor cu 20% in primul an, companiile trebuie sa tina cont de tehnologia (pentru eficientizarea proceselor interne) pe care o detine agentia de turism, consolidarea serviciilor de travel (costuri de cazare, bilete de avion, evenimente) si de stabilirea unei politicii de calatorie.

"Companiile, in general, nu-si permit sa nu calatoreasca pentru ca insusi business-ul lor se dezolta prin calatoriile lor. Piata serviciilor de business travel este din ce in ce mai complexa. Pentru operabilitate si a eficientiza la maximum costurile, nu mai sunt suficiente doar serviciile locale. Trebuie conturata o imagine de ansamblu, regionala si, chiar, globala, in contextul companiilor cu bugete de travel cu 6-7 cifre… Pentru a simplifica procesul, Perfect Tour propune o ecuatie de optimizare a costurilor calatoriilor de afaceri, cu trei termeni: A – tehnologie; B – consolidare; C – politica de calatorie", spune Marian Ionescu.

Cel mai des dintr-o companie calatoreste personalul de executie, personalul de management si mai rar top managementul. Pharma, energie si FMCG sunt domeniile in car angajatii calatoresc cel mai mult in interes de business.

Piata de business travel din Romania nu a ajuns inca la maturitate, rezervarile off-line, efectuate la telefon sau prin fax, fiind inca de actualitate. Iar in lipsa unui instrument puternic de control, responsabilii cu achizitia serviciilor de calatorie din companii pot rezerva si cumpara orice si oricand, crescand costurile si pierzand avantajele conferite de un furnizor stabil de travel.

Conform studiilor efectuate de Perfect Tour, costurile efective ale serviciilor de calatorie solicitate de clientii corporate se ridica la peste 60% din totalul achitat furnizorilor de travel. Iar peste o treime sunt costuri indirecte de calatorie sustinute de companii pentru calatoriile angajatilor.



Citeste si