Intr-o lume in care calatorii nu mai sunt definiti de segmentul demografic carora le apartin, ci de valorile, comportamentele si motivatiile lor, companiile aeriene, dar si alti furnizori de turism vor fi nevoiti sa valorifice „bogatia” de date si informatii din social media disponibile, pentru a crea "experiente de cumparare" personalizate, care tin cont de nevoile individuale ale calatorilor.

Cel putin, aceasta este concluzia cheie a studiului "Future Travellers Tribes 2030: Building a more rewarding journey", care subliniaza felul in care companiile aeriene si furnizorii de servicii turistice complementare pot servi mai bine nevoile de calatorie in viitor, prin strategii mai eficiente de merchandising. Studiul explica, de asemenea, si modul in care calatoriile insele se vor schimba pana in 2030, in cea mai mare parte datorita mai bunei folosiri a informatiilor disponibile, noilor tehnologii si extinderii canalelor de vanzari.

In acelasi timp, pachetele de produse si servicii personalizate, contactul permanent intre furnizorul de calatorie si calator, si experientele facile de cumparare vor caracteriza in cea mai mare masura experienta calatorului viitorului, se spune in raport. Vor aparea noi canale de vanzari, ce pot fi impartite in canale de "inspiratie" (smartphone-uri, tablete, etc.), ce ofera experiente mai captivante si vor fi instrumente excelente de descoperire a unor viitoare calatorii, si canalele de "informare" (precum un smartwatch sau un robot furnizor de informatii), care se vor concentra pe livrarea de continut standard, informatii mai restranse si pe vanzare (incheierea tranzactiei de achizitie).

Cu aceste evolutii, datele si informatiile vor deveni cea mai importanta resursa disponibila pentru companiile aeriene, oferind un important avantaj competitiv celor care le pot colecta si utiliza cel mai eficient. In plus, raportul subliniaza, de asemenea, modul in care noile tehnologii si tehnici de colectare si utilizarea datelor va conduce spre o si mai mare personalizare a experientei de calatorie, in deceniul urmator.

„Prima faza a studiului nostru „Future Traveller Tribes” a identificat tipurile de calatori carora furnizorii vor trebui sa le raspunda in viitor; acest raport ofera companiilor aeriene si partenerii lor de servicii complementare sfaturi practice despre cum se pot pregati pentru a satisface nevoilor unor noi segmente de calatori. In cele din urma, intelegerea motivatiilor de calatorie si evolutia comportamentului de cumparare va oferi companiilor aeriene si altor furnizori o baza pentru a construi experiente mai plina de satisfactii pentru calatorii de maine", a subliniat Robert Sinclair-Barnes, strategic marketing director, Airline IT, Amadeus.

La randul sau, Lawrence Lundy, principal ICT consultant, Frost & Sullivan, a subliniat ca "pentru ca furnizorii de turism sa elaboreze strategii noi pentru a deveni cu adevarat <<furnizori de experiente>>, este esential ca acestia sa raspunda nevoilor diferitelor tipuri de calatori. “Iubitorii de social media”, de exemplu, vor cauta inspiratie pentru vacantele lor prin intermediul retelelor sociale si vor astepta un grad foarte ridicat de personalizare de la furnizorii. Ei vor fi deschisi catre noi servicii in orice stadiu al calatoriei lor, accepta si utilizeaza cu usurinta noile tehnologii, cum ar fi roboti furnizori de servicii sau aplicatii de realitate augmentata".

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri