19 Aprilie 2016

Consiliul Concurentei a inceput sa investigheze agentiile de turism: pentru ce le suspecteaza



Consiliul Concurentei a declansat prima investigatie pe piata turismului in urma unor informatii primite printr-o sesizare anonima inregistrata pe Platforma avertizorilor de concurenta. Investigatia are ca obiect o posibila incalcare a regulilor de concurenta pe piata comercializarii produselor turistice si/sau pachetelor de servicii turistice prin agentii de turism, potrivit unui comunicat al institutiei.

Autoritatea de concurenta suspecteaza agentiile de turism ca isi coordoneaza politicile comerciale in scopul impunerii unui nivel minim de pret de vanzare a produselor turistice si/sau pachetelor de servicii turistice si al mentinerii unui status-quo pe piata, incepand cu anul 2013.

In cadrul investigatiei, Consiliul Concurentei a efectuat inspectii inopinate la sediile si/sau puntele de lucru ale mai multor companii active pe piata serviciilor turistice.

Documentele ridicate in cadrul acestor inspectii se afla in analiza autoritatii romane de concurenta, in cadrul procedurilor specifice investigatiei.
Inspectiile inopinate reprezinta o etapa preliminara in cadrul procedurilor de investigare a unui posibil comportament anticoncurential. Efectuarea acestor inspectii nu reprezinta o antepronuntare a Consiliului Concurentei in ceea ce priveste vinovatia companiilor investigate si nici in ceea ce priveste rezultatul final al investigatiei declansate.

Platforma avertizorilor de concurenta reprezinta un instrument care asigura anonimatul persoanelor care doresc sa comunice Consiliului Concurentei informatii referitoare la activitatile de tip cartel ale unor companii.



Citeste si