Romania ar trebui sa se concentreze pe miturile si legendele locale pentru a se promova cat mai bine pe plan mondial, a declarat Taleb Rifai, secretarul general al Organizatiei Mondiale de Turism (OMT), care este de parere ca tara noastra ar trebui sa parieze pe Transilvania si legenda lui Dracula. Totodata, seful OMT spune ca turismul necesita investitii de cel putin 1% din veniturile pe care le aduce la economia generala.

“Ca orice alt business din lume, pentru a obtine bani trebuie sa investesti. Regula de aur a turismului este sa investesti cel putin 1% si cel mult 2,5% din venituri realizate pentru promovarea acestuia. Cu cat cresc veniturile, cu atat ar trebui sa se aloce si fonduri mai mari pentru promovare. Ministrii finantelor ar trebui sa realizeze faptul ca atata timp cat se fac investitii in turism, toate aceste sume se reintorc la stat sub forma de taxe”, a declarat Taleb Rifai, in cadrul conferintei internationale ”Managementul integrat al calitatii pentru destinatiile turistice: cheia pentru competitivitate”, desfasurata astazi, la Bucuresti.

Anul acesta, bugetul de promovare pentru turism este de doua milioane de euro, desi veniturile incasate se ridica la 1,8 miliarde de euro, potrivit Ancai Pavel-Nedea, presedintele Autoritatii Nationala pentru Turism (ANT). Potrivit acesteia, strategia pentru urmatorii patru ani prevede un buget de minim 5 milioane de euro ca fiind necesar pentru promovarea turismului. “Noi ne-am dori 15 milioane, insa suma minima ar fi de 5 milioane de euro, pe langa targurile de turism, care costa aproximativ 2 milioane de euro”, a declara Pavel-Nedea, in cadrul aceleiasi conferinte.

Retail jobs

Taleb Rifai: Trebuie sa promovati ceva ce este doar al vostru: Transilvania

Secretarul general al OMT s-a aratat incantat de progresul turismului din Romania, referindu-se la el ca la o “poveste de succes”. Totodata, Rifai a laudat poporul roman si ospitalitatea acestuia, declarand ca se afla la a cincea vizita in Romania si nu a mai vazut zambete mai sincere decat cele ale romanilor: “Eu sunt aici deoarece cred in Romania. Am vazut o poveste de succes si vreau sa fac parte din ea. Am vazut oameni entuziasti, cu viziune, iar Romania merita ce-I mai bun din partea noastra”.

Ca solutii pentru promovarea cat mai eficienta a turismului romanesc, secretarul general al OMT considera ca Romania trebuie sa se axeze pe particularitatile sale, care ar putea la fel de bine sa fie considerate un brand de tara: “Miturile si legendele tarii, care trebuie pastrate”, facand referire la povestile cu Dracula, Vlad Tepes, vampiri si alte istorii din zona transilvaneana.

Citeste si:
Pierderi de 320 de miliarde de dolari în 5 luni, pentru industria...
Pierderi de 320 de miliarde...

“Aveti peisaje frumoase, muntii si alte forme de relief pe care trebuie sa le promovam. Problema este ca si ceilalti spun la fel despre tara lor. Si atunci trebuie sa promovati ceva ce este doar al vostru: Transilvania. Doar Romania are Transilvania si doar ea o poate promova. Asa cum elvetienii indeamna turistii sa vina sa-l gaseasca pe Mos Craciun, asa ar trebui si voi sa spuneti: Veniti in Romania si intalniti-va cu Dracula!”

Taleb Rifai a mai declarat ca Romania ar trebui sa o voce mai clara si mai puternica prin care invita turistii sa o viziteze, facand referire la discursul vicepremierului Costin Grigore Borc, prezent si el la conferinta: “Credeti in tara voastra, pentru ca daca nu credeti in ea, nici altii nu o vor face!”. Taleb a adaugat ca ar trebui sa se tina cont de acest aspect deoarece vizitatorii se vor simti bine intr-un loc atata timp cat gazdele o vor face, de asemenea.

Citeste si:
Cazări inedite în România: top CINCI pensiuni din Transilvania
Cazări inedite în România:...
Sursa foto: Agerpres Foto
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri