"Vom avea autogari, si nu doar in Bucuresti. Vrem sa facem o retea de autogari in tara. Vom face investitii mult mai mari in infrastructura, este nevoie inclusiv de autogari in tara si asta pregatim pentru anii viitori. Plus in flota si in personal. Daca se liberalizeaza transportul si nu vor mai fi aceste presiuni asupra noastra, consideram ca va inflori acest sector", a spus Marius Pandel, pentru wall-street.ro, despre ce intentii are la nivelul companii daca va fi liberalizat transporul rutier.

Astfel, CEO-ul agentiei de turism are in plan investitii de 10 milioane de euro in infrastructura si in flota de autocare operate prin Memento Bus, agentie de turism deschisa la inceputul acestui an.

Liberalizarea transportului rutier de persoane ar trebui sa aiba loc in 2019, dupa regulile Uniunii Europene, potrivit lui Marius Pandel.

"Este creat un monopol in acest moment si trebuie spart acest monopol. Nu putem decat sa militam pentru liberalizare prin adrese pe care le trimitem catre Minister. In 2019 ar trebui liberalizat transportul rutier, dupa regulile Uniunii Europene, dar noi speram sa se liberalizeze mai devreme", a completat Marius Pandel.

Liberalizarea transportului presupune eliminarea licentelor de traseu, care in prezent se acorda prin licitatie pentru o perioada de 5 ani si prin care o companie de transport persoane detine monopolul pe un traseu dat. Astfel, prin liberalizarea transportului, mai multi transportatori si implicit agentiile de turism pot introduce curse regulate pe acelasi traseu.

In prezent, autocarele Memento Bus opereaza curse ocazionale, pentru care nu este nevoie de licenta de traseu ca in cazul companiilor de transport rutier de persoane. Marius Pandel spune ca autocarele sale fac curse ocazionale si nu regulate pentru ca circula fara opriri pana la destinatie, iar biletele de calatorie sunt platite online sau prin SMS si nu de la sofer, asa cum se intampla la transportatorii care au curse regulate.