Turistii care si-au cumparat pachetele de vacanta de la agentia Genius Travel au fost anuntati, printr-un email, vineri, ca firma urmeaza sa intre in insolventa, iar clientii nu mai pot pleca in concediu.

ANAT a cerut explicatii Genius Travel inca de vineri, 12 august, cand mai multi turisti au contactat asociatia, in urma mesajului primit de la agentie, prin care isi anunta starea de insolventa. ANAT a indrumat turistii sa isi verifice rezervarile, chiar si dupa ce sambata agentia a declarat clientilor ei si asociatiei ca a depasit situatia critica de vineri. Plangerile au continuat si marti, cand Genius Travel a repetat anuntul referitor la deschiderea procedurii de insolventa, de data aceasta pe 19 august.

ANAT urmareste atent evolutia situatiei pentru a informa turistii ce au de facut pentru obtinerea despagubirilor legale.

Situatia actuala indreptateste asociatia sa ceara inca o data revizuirea cadrului legal referitor la garantarea sumelor achitate de turisti. ANAT va avansa cat de curand un proiect de act normativ pentru infiintarea unui fond privat de garantare.

Sursa foto: Ljupco Smokovski/Shutterstock.com