Aproape 1.100 de turisti au fost pagubiti de catre agentia de turism Mareea, care a anuntat sambata pe propriul site ca nu le va mai onora vacantele si ca va intra in insolventa, suma tuturor contractelor ridicandu-se la 460.000 euro, din care 285.000 euro sunt restante catre furnizori, potrivit rezentantilor Directiei generale de control si autorizare turism din cadrul Autoritatii Nationale pentru Turism (ANT), scrie News.ro.

Agentia de turism Mareea Comtur a fost amendata de ANT, in urma controlului de saptamana trecuta, demarat in urma a patru reclamatii venite pe adresa autoritatii.

"In urma actiunii de verificare au fost aplicate sanctiuni pentru neindeplinirea obligatiilor contractuale, pentru prezentarea informatiilor nereale in oferte, dar si pentru neprezentarea Registrului Unic de Control. In afara de sanctiunea pecuniara in valoare de 14.000 lei, a mai fost aplicata si sanctiunea complementara de retragere a licentei", arata ANT, intr-un comunicat.

Controlul s-a desfasurat in perioada 26 august si 3 septembrie. "Mentionam faptul ca reprezentantii agentiei de turism au afirmat ca sunt intr-un permanent contact cu patronatul Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism din Romania - ANAT, dar si cu alte agentii de turism, pentru gasirea unor solutii pertinente clientiilor pagubiti", arata autoritatea.

La randul sau, ANAT anunta ca turoperatori membri ai patronatului, reprezentantii ai agentiei de turism Mareea si hotelieri, multi dintre ei membri ai Federatiei Patronale din Turismul Romanesc (FPTR), au identificat mai multe variante de sejururi alternative pentru turistii carora agentia de turism nu le mai poate onora vacantele platite anterior pentru luna septembrie.

"O parte dintre turisti vor fi rerutati catre Complexul Mercur-Minerva, detinut de Mareea Hotels, alte hoteluri de pe litoral sau din Delta Dunarii", arata ANAT.

In acelasi timp, in unele cazuri, vacantele cumparate de la Mareea ar putea fi efectuate chiar in destinatiile respective, ca urmare a sprijinului oferit de operatori din turism, precizeaza ANAT.

”In ultimele doua-trei saptamani, mai mult de 200 de turisti si-au putut efectua vacantele datorita sprijinului acordat de turoperatori membri ANAT pentru ca agentia Mareea sa depaseasca situatia critica din punct de vedere financiar si pentru a evita perturbari in piata de turism. Preluam turisti si in aceste zile”, a declarat pesedintele ANAT, Alin Burcea.

Oficialii ANAT spun ca sunt in permanenta legatura cu celula de criza infiintata in aceasta dimineata de Mareea, care anunta turistii despre serviciile operative de relocare si alternativele oferite de turoperatorii membri ANAT, parteneri. Numerele de telefon ale celulei de criza sunt afisate pe pagina de internet a Mareea (www.mareea.ro).

Turoperatorul Mareea, care a fost implicat in tragicul accident din Muntenegru din 2013, unde si-au pierdut viata 18 romani iar alti 29 au fost raniti, si-a anuntat sambata dimineata incapacitatea de plata si ca va cere deschiderea procedurii de insolventa.

Pentru recuperarea sumelor datorate de agentia de turism, in cazul in care nu se accepta solutiile compensatorii oferite de turoperatori si hotelieri, turistii se pot adresa companiei care a eliberat polita de insolventa pentru aceasta, in valoare de 50.000 de dolari.

”In limita a 50.000 de dolari, nu toti turistii isi vor recupera banii achitati. O astfel de situatie ar fi fost evitata daca in ultimii 23 de ani s-ar fi gasit solutii optime pentru garantarea pachetelor de vacanta. ANAT are in prezent o varianta, pe care o va avansa autoritatilor”, mai spune presedintele ANAT.

De asemenea, consiliul director al ANAT a aprobat sambata forma finala a propunerii de ordonanta pentru crearea Fondului de garantare, pe care o va trimite Autoritatii Nationale pentru Turism, varianta care va asigura garantarea tuturor sumelor achitate de turisti pentru pachetele de servicii. ”Il rugam pe ministrul Economiei, Costin Borc, sa actioneze cu celeritate in cazul propunerii ANAT astfel ca niciun turist sa nu mai aiba de suferit”, precizeaza presedintele ANAT.

Una din cele mai mari agentii de turism din Romania, Mareea, va intra in insolventa, dupa ce si-a anuntat clientii ca nu le va mai putea onora vacantele, potrivit unui anunt publicat pe site-ul patronatului Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism din Romania (ANAT). De altfel, Mareea s-a si retras vineri din patronatul ANAT.

Mareea este a doua agentie de turism din Romania care isi anunta insolventa in numai o luna de zile, dupa cazul Genius Travel, care, in mod asemanator, intai si-a anuntat clientii ca nu le pot onora vacantele platite, iar ulterior si-a depus cerere la Tribunalul Bucuresti de intrare in insolventa. 136.000 de euro a fost paguba suferita de 147 de turisti care si-au cumparat vacante de la aceasta agentie.

Touroperatorul Mareea a avut anul trecut afaceri de 66,3 milioane lei. Intr-un clasament realizat de ANAT al celor mai mari 30 de agentii de turism din Romania, Mareea fiigureaza pe locul 13.

”Turoperatorul Mareea a infiintat in aceasta dimineata (sambata dimineata, n.r.) o celula de criza pentru a raspunde operativ turistilor si partenerilor afectati de deschiderea procedurii de insolventa si reorganizare si pentru a gestiona o parte cat mai mare din rezervarile cu check-in azi, 3 septembrie, si maine, 4 septembrie. Am instiintat toti clientii si partenerii cu rezervari in perioada 3.09-31.12.2016, prin sms si mesaje pe internet, despre situatia actuala", se arata in declaratia de presa a departamentului de comunicare si marketing Mareea, publicata pe site-ul ANAT.

Agentia precizeaza ca, impreuna cu turoperatori membri ANAT si partenerii hotelieri, cauta solutii pentru a oferi alternative (relocari) unui numar cat mai mare de turisti.

”Stimati clienti / Stimati parteneri, Cu parere de rau va anuntam ca MAREEA este incepand de astazi, 03.09.2016, in imposibilitate de a mai onora angajamentele asumate. In consecinta vom declansa procedura de insolventa si vom incerca, in perioada imediat urmatoare, sa gestionam exclusiv rezervarile curente (turistii aflati in acest moment in unitatile de cazare din tara si strainatate). Astfel, incepand cu data de 04.09.2016 nu vom mai putea onora nici una dintre rezervarile confirmate. Pentru recuperarea sumelor datorate de catre MAREEA, va rugam sa va adresati asiguratorului societatii (polita de insolvabilitate nr: 8100258X ) si sa faceti demersurile necesare pentru recuperarea sumelor. Regretam intreaga situatie precum si neplacerile cauzate. Cu stima, Echipa MAREEA”, este anuntul transmis de Mareea turistilor sai.

De asemenea, Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism precizeaza, tot intr-un anunt publicat pe site-ul sau, ca a luat act de decizia agentiei de turism Mareea Comtur de renuntare la calitatea de membru al asociatiei incepand cu 2 septembrie 2016.

Sursa foto: Aleksandar Todorovic / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri