Litoralul romanesc a avut cel mai bun sezon din ultimii 10 ani, cu cresteri intre 12% si 15%, insa este necesar sa fie in continuare promovat, in special in cataloagele turoperatorilor din Germania, este concluzia Corinei Martin, presedintele Asociatiei Litoral - Delta Dunarii, la finalul sezonului estival 2016.

"Este cea mai buna vara din ultimii 10 ani. Evident ca sunt niste motive: a contribuit si situatia tensionata politic in jurul Romaniei, fie in vestul Europei, fie in Turcia, destinatii pe care romanii le-ar fi ales alta data, dar foarte mult a contribuit campania de promovare pe care noi o derulam in ultimii ani prin bugetul pe care il avem si anume taxa de promovare Mamaia. Mamaia este cea care a tras dupa ea, ca o locomotiva sa spunem, tot acest trend pozitiv, am reusit sa ajungem la 5 luni de operare pentru acest sezon ceea ce este primul mare obiectiv atins si am reusit asta printr-un bogat calendar de evenimente", a spus pentru wall-street.ro presedintele Asociatiei Litoral - Delta Dunarii (ALDD).

Sursa foto: Agerpres Foto

Corina Martin spune ca, potrivit hotelierilor, litoralul a inregistrat cresteri intre 12% si 15% cand vine vorba de numarul de turisti, insa subliniaza ca "este greu de spus" cati turisti au fost in total in statiuni, desi in aceasta vara au fost inregistrate mai multe varfuri, chiar si 200.000-300.000 de turisti in mai multe weekend-uri.

Totusi, litoralul romanesc trebuie sa-si urmeze trendul crescator prin atragerea de turisti straini, in special din Germania si Turcia, asa cum isi propune pentru 2017 presedintele Asociatiei Litoral - Delta Dunarii.

"Trebuie sa continuam campaniile de promovare, deja ne-am inscris la targurile pentru toamna aceasta si primavara 2017, sa revenim la touroperatorii germani cu care acum purtam negocieri si atragem info tripuri din Germania, care este principalul nostru obiectiv pentru 2017. Daca aparem din nou in cataloagele touroperatorilor germani, existam ca destinatie turistica europeana pe marea masa a turistilor din Europa pentru ca in general touroperatorii germani sunt prezenti in agentii si in Franta, si in Anglia, peste tot", a explicat Corina Martin.

Daca nu ai accesibilitate catre destinatie, nu existi.

Astfel, de pe Aeroportul "Mihail Kogalniceanu" din Constanta vor fi operate zboruri catre Stuttgart, dar si catre Roma, Paris, Milano, Varsovia de catre compania aeriana Blue Air, din aprilie 2017, dupa cum au anuntat, saptamana trecuta, reprezentantii ALDD, Blue Air si Aeroportului "Mihail Kogalniceanu", la o conferinta de presa.

"Destinatiile externe nu erau conectate cu litoralul: cum ne propuneam noi sa ne promovam in Franta, de exemplu, daca nu avem niciun zbor Paris-Constanta sau Roma-Constanta sau Stuttgart-Constanta, ca sa readucem operatorii germani. Daca nu ai accesibilitate catre destinatie, nu existi", a mai spus Corina Martin.

Totodata, presedintele ALDD spune ca vrea sa atraga turisti si din Turcia, de unde exista un zbor direct pe ruta Istanbul-Constanta, in special in city break in Constanta in tot timpul anului, dar si in Mamaia in timpul verii pentru distractie si cluburi pentru ca statiunea "este recunoscuta tot mai mult ca un pol principal in Europa pentru viata de noapte", dupa cum subliniaza Corina Martin. Astfel, pe litoral urmeaza sa fie organizate, in aceasta toamna, info trip-uri pentru agenti de turism si jurnalisti turci.

Desi nu exista cifre clare in ce priveste numarul de turisti straini pe litoralul romanesc in sezonul 2016, cei mai multi straini vin din Israel - 7.400 de pasageri inregistrati pe Aeroportul Mihail Kogalniceanu, spune Corina Martin, care a tinut sa sublinieze ca litoralul romanesc atrage turisti pentru ca este o destinatie sigura in regiune.

Sursa foto: Aleksandar Todorovic / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri