Afacerile Paravion, cea mai mare agentie de turism online din Romania si una dintre cele mai importante din Europa Centrala si de Est, au crescut cu peste 30% in primele noua luni ale anului, fata de perioada similara a lui 2015. Vanzarile raportate de agentie in primele trei trimestre, in valoare de peste 40 mil. euro, reprezinta 93% din cifra de afaceri integrala realizata in 2015.

Potrivit informatiilor companiei, si operatiunile derulate in Turcia, prin portalul de turism Bavul.com, detinut de Paravion, au raportat un avans important. Astfel, afacerile Bavul au crescut cu 17% in primele noua luni ale lui 2016, fata de primele trei trimestre ale lui 2015. Cu o cifra de afaceri de 17 milioane euro in intervalul ianuarie-septembrie, Bavul.com a incheiat primele 3 trimestre cu echivalentul a 80% din vanzarile totale pe 2015.

In ceea ce priveste rezultatele inregistrate in Romania, cresterea Paravion a fost sustinuta de avansul pe segmentele serviciilor aditionale rezervarii de bilete de avion (pachete Premium, asigurari), cu un plus de 200% in primele noua luni, comparativ cu aceeasi perioada din 2015. Si vanzarile de city break-uri au crescut cu 55% in primele trimestre ale anului fata de intervalul similar al anului trecut, in timp ce vanzarile de bilete de avion au avansat cu 45%.

Crestere de peste 150% pentru rezervarile de pe mobil

„Am inregistrat o crestere foarte puternica pe zona de mobile, de peste 150% a comenzilor, fata de aceeasi perioada a anului anterior. Rezultatul s-a datorat atat gradului de utilizare al aplicatiei de mobil Paravion, ce se dezvolta organic de la luna la luna, dar si tendintei generale de evoluti a pietei de mobile. In 2016, online-ul pastreaza dinamica superioara inregistrata in ultimii ani fata de piata traditionala, iar mobilitatea este un factor decisiv in turismul digital”, declara Remus Visan, Director General al Paravion.

Pe segmentul biletelor de avion, compania a vandut, in primele 9 luni, 320.000 de tichete, iar pentru finele anului estimeaza 430.000 de bilete comercializate. De asemenea, numarul tranzactiilor de cautare generate de clientii Paravion de la inceputul anului pana la finele lunii septembrie a depasit 110 milioane de cautari, aproape cat nivelul intregului an 2015. Potrivit estimarilor Paravion, pana la sfarsitul lui decembrie, numarul de cautari pe bilete de avion va depasi 150 milioane.

Citeste si:
Visan, Paravion.ro: Pentru perioada sarbatorilor de iarna s-au...
Visan, Paravion.ro: Pentru...

La nivelul pachetelor de vacanta, situatia politica din 2016 a creat un trend de schimbare a destinatiilor preferate romani. Astfel, pe charter au castigat cota de piata Grecia, Spania si Portugalia. In ceea ce priveste city break-urile, Parisul si Istanbulul au coborat pentru cateva luni din preferintele romanilor, pentru ca ulterior sa se redreseze.

„Daca ne uitam la preturi, observam ca media costurilor unui pachet de vacanta, fie el charter sau city break, s-a pastrat. Turistii sunt obisnuiti cu ofertele early booking sau last minute, fluctuatiile nefiind semnificative de la an la an. Romanii au acordat insa o atentie mai mare la pachetele pe care le achizitioneaza, la ce este inclus in acestea, si la serviciile optionale de care pot beneficia. Au fost mult mai informati, mai dornici sa cunoasca destinatia inainte de a achizitiona pachetul”, explica Remus Visan.

Creta conduce in topul destinatiilor de vacanta alese de romani

In top cinci destinatii de vacanta Paravion rezervate in perioada ianuarie-septembrie conduce Grecia, cu insulele Creta, Zakynthos, Rhodos si Santorini, urmata de Turcia, cu Antalya, cea mai mare statiune de pe litoralul mediteraneean. Comparativ, in 2015 topul a fost format din aceleasi locatii, cu diferenta ca Antalya a fost pe locul 3, urmata de Santorini si Rhodos.

Raportat la vanzarile de bilete de avion, cele mai traficate aeroporturi au fost, in primele noua luni, cele din Amsterdam, Istanbul, Paris, Munchen si Frankfurt, fata de Amsterdam, Istanbul, Paris, Viena si Munchen in 2015.

Citeste si:
Romanii daruiesc mai multe flori: business-urile florale, in crestere
Romanii daruiesc mai multe...

Turistii intre 25 si 34 ani, „free independent travelers”, au generat 45% din afacerile Paravion

In ceea ce priveste segmentul de turisti care au generat cele mai multe vanzari pentru Paravion in intervalul ianuarie-septembrie 2016, acestia sunt cei cu varste intre 25 si 34 de ani, cu o pondere de 45% in veniturile agentiei.

„Este segmentul de clienti activi, cu venituri medii si mari, din mediul urban, cunoscuti in industrie ca ’free independent travelers’. Sunt turisti obisnuiti cu mediul online si ancorati la tot ce inseamna digital si mobile. De altfel, in cazul Paravion, peste 90% din rezervarile de bilete de avion, pachete de vacanta si alte servicii de turism aditionale au fost achitate online cu cardul”, adauga Directorul General al Paravion.

Turistii cu varste intre 35 si 44 ani au generat 25% din afacerile agentiei la 9 luni, iar cei intre 18 si 24 ani au contribuit cu 12% la ponderea vanzarilor de la inceputul anului.

Paravion tinteste in 2016 o cifra de afaceri de 60 de milioane de euro, in crestere cu 30% fata de anul trecut. Principalul concurent al Paravion in Romania este Vola. Pe piata mai sunt Tripsta.ro, Fly-go.ro si eSky.ro.

Citeste si:
Creste interesul romanilor pentru preparatele traditionale
Creste interesul romanilor...


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Citește și
Pranz cu Paravion: Turismul va merge in zona de mobil
Setari Cookie-uri