Companiile aeriene low-cost au oferte de zbor la preturi accesibile, insa costurile de calatorie pot creste cu usurinta daca pasagerii opteaza pentru servicii extra, cum ar fi alegerea locului in avion sau mai multe bagaje. De asemenea, gustarile si bauturile cumparate din avion pot costa mai mult decat zborul propriu-zis.

Chiar daca au ales cu atentie cea mai ieftina si buna oferta de zbor, calatorilor le pot scapa adesea detalii care sa ii coste peste asteptari. De exemplu, pentru modificarea sau schimbarea numelui de pe bilet in aeroport, Ryanair percepe o taxa de 160 de euro per zbor per persoana, de aproximativ 19 ori mai mult decat costul unui zbor intern (8,35 euro), potrivit momondo.ro. Pasagerii Wizz Air platesc 45 de euro, iar cei care calatoresc cu Blue Air, 40 de euro.

Exista, de asemenea, situatii in care calatorii incurca ora sau ziua zborului, insa pentru a putea face o astfel de modificare pe biletul de avion ei ajung sa platesca pana la 90 de euro la Ryanair in sezon, asadar de aproape 11 ori mai mult decat pretul unui zbor. Cei care au rezervat la Wizz Air platesc mai putin, de pana la 40 de euro per zbor per pasager pentru aceste modificari, la fel ca la Blue Air.

Multe companii aeriene permit alegerea locului in avion. Pentru pasagerii care vor sa aleaga orice loc in avion, inclusiv cel cu spatiu suplimentar pentru picioare, costul poate ajunge chiar la 50 de euro cu Wizz Air, 26 euro cu Blue Air si la minimum 15 euro cu Ryanair.

Pentru cei care planuiesc o calatorie in care sa ia bebelusul in avion (pe care il vor tine in brate), costurile pot fi de trei ori mai ridicate decat biletul pentru un adult, chiar daca bebelusul nu ocupa un loc. Ryanair percepe o taxa fixa de 25 de euro, iar la Wizz Air taxa este de pana la 27 de euro. Cu Blue Air costurile sunt mai mici, 10 euro pe rute interne si 20 de euro pentru cele externe.

Costurile pentru bagajele in plus la cala pot fi mult mai mari decat pretul pe care calatorii il platesc pe biletul de avion. Ryanair percepe o taxa de pana la 40 de euro pentru un bagaj la cala inregistrat la aeroport (25 de euro la check-in-ul online), de aproape cinci ori mai mult decat costul unui zbor. La Wizz Air taxa este de pana la 120 de euro, in timp ce la Blue Air e de doua ori mai mica.

Indiferent de durata petrecuta in avion, majoritatea calatorilor se simt ademeniti de mirosul si aspectul gustarilor sau bauturilor servite la bord. Pentru cei carora li se face pofta de ceva sarat, o cutie cu chipsuri (40g) costa 2,5 euro la bordul avioanelor Ryanair si cu 5 euro in plus la Wizz Air. Pentru acelasi produs, la Blue Air costul este de 4 euro. La supermarket, pentru o cutie care cantareste 165g de chipsuri, de patru ori mai mult, pretul este 1,52 de euro. Cei care simt mai degraba nevoia de zahar platesc pentru un baton de ciocolata 1,5 euro la Wizz Air, 2 euro la Ryanair, 3 euro la Blue Air, iar in supermarket de pana la noua ori mai putin – 0,34 de euro.

O sticla cu apa plata / minerala de 500 ml costa 2 euro la Blue Air, 2,5 euro la Wizz Air si 3 euro la Ryanair. Pentru acelasi produs, la supermarket pretul este de noua ori mai mic – 0,33 de euro. In cazul bauturilor acidulate, pretul este asemanator: pentru o doza de 250-330 ml, pasagerii Ryanair, Blue Air si Wizz Air platesc 2,5 euro. Pe rafturile supermarketului, acelasi produs costa de sapte ori mai putin – 0,35 de euro. Pentru un ceai sau o cafea / ciocolata calda, pretul la Blue Air este de 1 euro, in timp ce mult mai scump este la Wizz Air (intre 2,5 si 3 euro) si Ryanair (3 euro), echivalentul unui pachet cu cafea de 250 g din supermarket.

Sursa foto: momondo.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri