"In 1997, cand am infiintat agentia, putini romani isi permiteau sa plece in vacanta. Pachetele turistice erau scumpe, ceea ce transforma dorinta de a vedea Parisul, de pilda, intr-un vis greu de atins. Ne-am propus sa schimbam aceasta realitate, asa ca am creat vacante pentru toate buzunarele. Romanii calatoreau cu autocarul pana la Paris, dormeau in hoteluri de doua stele, dar a doua zi puteau vedeau Turnul Eiffel si Champs Elysees, locuri pe care le stiau doar din poze”, povesteste Cristian Pandel, proprietarul Christian Tour si actionarul majoritar al companiei.

Asadar, in ultimii 21 de ani, pretentiile turistilor romani legate de confortul in vacanta au crescut foarte mult. In prezent, prefera pachetele care includ transport cu avionul datorita duratei scurte a calatoriei si solicita hoteluri bune, cu servicii de calitate. In vacantele de tip circuit cultural, vor ca ghizii sa fie foarte bine pregatiti si confrunta permanent informatiile pe care acestia le furnizeaza cu ceea ce au citit pe internet inainte de a pleca de acasa. Datorita Internetului, cer si pauze mai dese pe traseu pentru a face fotografii si a le posta pe retelele de socializare. Inclusiv turistii seniori au conturi pe retelele de socializare pentru a pune poze din locurile vizitate.

Tehnologia are un cuvant de spus si in ceea ce priveste suvenirurile cu care romanii revin din vacante. Astfel, daca in urma cu 21 de ani, cei care calatoreau peste granite cumparau din destinatiile vizitate mai ales “suveniruri culinare” precum branza din Franta, ulei de masline din Grecia, tocanite de legume din Bulgaria, acum aloca bani pentru telefoane mobile, camere foto sau chiar laptopuri. Se cumpara si parfumuri, produse cosmetice si bijuterii.

Christian Tour, peste 1,5 milioane de turisti in 21 de ani de activitate

In cei 21 de ani de activitate a agentiei, peste 1,5 milioane de romani au ales sa isi faca vacantele alaturi de Christian Tour. Este prima agentie de turism care a lansat pe piata pachete in destinatii precum Zakynthos si Gran Canaria, precum si prima agentie care a creat pachete speciale pentru seniori.

Razvan Pascu, consultant in...
Citeste si: Multe agentii de turism traditionale ar putea disparea in 10-15 ani

"Parcursul Christian Tour arata ca oricine este serios, perseverent pana la incapatanare, investeste timp si energie in proiectele sale si, mai presus de acestea, crede intr-un vis poate transforma acel vis in realitate. Din pacate, in Romania ne lipsesc exemplele si modelele care sa-i incurajeze pe cei cu spirit antreprenorial sa-si puna visele in practica, in contextul in care este generalizata credinta ca doar prin spagi ori pile poti ajunge sus", a adaugat Cristian Pandel.

In primele sapte luni ale anului, Christian Tour a depasit cifra de vanzari inregistrata in 2017; astfel, in perioada ianuarie-iulie 2018, vanzarile companiei depasesc suma de 70 de milioane de euro, in comparatie cu cele peste 67 de milioane de euro in 2017. Reprezentantii touroperatorului estimeaza ca pana la finele anului vor realiza vanzari de 85 de milioane de euro, ceea ce reprezinta o crestere de 25% fata de 2017 si este o suma care nu a mai fost atinsa de nicio agentie de turism din Romania.

Touroperatorul detine 40 de agentii proprii in Romania si este prezent peste hotare in Polonia, Serbia, Republica Moldova, Grecia, Turcia, Spania si Statele Unite ale Americii (divizia online).

Ministerul Turismului si ANAT...
Citeste si: Ministerul Turismului si ANAT coopereaza pentru protejarea turistilor

Sursa foto: Shutterstock.com