Anul 2018 a fost fara precedent in ceea ce priveste operarea la timp a zborurilor. Vara lui 2018, in particular, a fost extrem de aglomerata si haotica, mai ales pentru pasagerii care au calatorit din Romania pentru destinatii clasice de vara, mai exact, locuri insorite, vacante la plaja. Din nefericire, recordurile de calatori pe aeroporturile din Romania s-au tradus intr-un timp mai lung de asteptare, astfel ca multi dintre pasageri au fost nevoiti sa se inarmeze cu multa rabdare, in timp ce un numar important de curse aeriene au fost afectate de intarzieri si anulari. In fiecare zi, in medie, 4.800 de pasageri calatorind din Romania au intampinat astfel de probleme la decolare.

"Anul 2018 va intra in istorie ca anul care a provocat la maximum industria aeriana. Evenimentele neprevazute au aratat ca sunt o multime de lucruri de rezolvat si este un drum lung de strabatut pana cand companiile aeriene vor face o prioritate din legea pasagerilor. Am vazut o crestere mare in ceea ce priveste numarul cererilor pentru compensatii", a declarat Laura Kauczynski, purtator de cuvant al AirHelp si expert in drepturile pasagerilor.

La nivel global, aproape fiecare al cincilea zbor a fost afectat de un astfel de eveniment, unul dintre motivele principale ale acestor probleme fiind grevele personalului companiilor aeriene. Cresterea semnificativa a numarului de pasageri a pus, de asemenea, o presiune suplimentara pe aeroporturi, acestea din urma fiind nevoite sa se confrunte cu un trafic de pasageri la limita capacitatii.

De ce refuza sau intarzie...
Citeste si: De ce refuza companiile aeriene sa plateasca despagubiri pasagerilor

Sursa foto: Shutterstock.com